Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

27.4.09

Sudahkah Kalian Memotong Kuku?



Sudahkah kuku anda dipotong?
Harimau pun dalam keadaan tergesa-gesa kerana hari Isnin hampir tamat. Dalam ketergesaan, tiada masa untuk cerita-ceriti politik dalam negeri. Ini adalah masa untuk kita meluangkan masa memikir nasib di penghujung hidup nanti.

1Akhirat (Satu Akhirat) juga tempat dituju. Terlintas juga di benak, inikah kesudahan perjuangan kaum Bumiputera yang terbunuh nasibnya oleh kecurangan pemimpin Bumiputera atasan? Wallahualam.

Harimau : kecewa dalam tawa.

3 comments:

fajridil said...

memang benar, pemimpin bumiputera atasan bersikap tikam dari belakang, mulut bercabang dua dan juga talam dua muka. [my blog]

ha ha ha ha said...

Salam Tok Rimau..

Ambe dah kata dulu...Pok Najib ni bukan boleh percaya 100%...

Dari apa yang pernah beliau buat pada tahun 1994..Yang mana Dasar PengKopratan Universiti dan Perlaksanaan PTPTN..yang menyebabkan ramai Golongan Muda Sekarang ini Berhutang sampai ke tua..Itu contoh hasil kecerdikkan Beliau..ingatlah ..tak mustahil satu hari nanti PETRONAS (Perlu di ingat hal ini telah di utarkan masa Pak Lah) akan turut terjual oleh Beliau..Jika Ini berlaku ..malanglah Tun Razak kerana mendapat anak yang sedemikian...Moga perkara ini tak berlaku..

farahfatihah said...

hmmm betul..betul....betul....apa yg di sarankan dlm islam mmg ada sbb yg munasabah..islam itu indah...