Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

18.4.09

Rakyat Bawahan Trengganu Dambakan Pemimpin BENGONG

Dalam laporan kepada kira-kira separuh ADUN parti itu, Datuk Ahmad Said didakwa memecat pegawai dan tokoh politik dalam era pentadbiran Datuk Seri Idris Jusoh yang digantikannya. { sini }

Nampaknya, ADUN-ADUN UMNO di Trengganu telah diserang wabak "kebodohan politik" yang terlampau. Mereka terkadang keliru antara pahala dan dosa, baik dan buruk, hitam dan putih dll.

Bukankah politik cantas kawan itu perkara biasa dalam landskap politik Malaysia? Siapa yang mereka mahu sebagai Menteri Besar? Maksum sangatkah calon mereka itu sehingga boleh diangkat menjadi wali ke-sepuluh?

"Kelemahan ini yang menyebabkan pentadbiran kerajaan negeri menjadi huru-hara dan Umno tidak bersatu," katanya kepada Malaysiakini.

Bersatu sangatkah sebelum ini? Adakah kerana sepupu-sepapat dan sepipit kalian tidak dipilih memegang "takung duit" maka kamu melabel bahawa ia memecah-belahkan parti?

Rasanya, kamu yang bebal dan bahalol; tidak perasan bahawa kamu telah menjadi badut politik terkini dan ditertawakan oleh kawan dan lawan.

Wahai ADUN Trengganu,
Kamu, MB kamu dan calon MB kamu hanya menjadi LIABILITI buat Malaysia. Rakyat bawahan mahukan kestabilan politik dan ekonomi. Bukannya nak tengok perangai kebudak-budakkan kamu. Rakyat bawahan Negeri Ganu, mahukan pemimpin yang:

B - Baikkan
E - Ekonomi
N - Negara
G - Gagahkan
O - Organisasi
N - Negeri
G - Ganu

Oooppps! Patutlah kalian berkelakuan persis orang BENGONG.

15 comments:

Anonymous said...

memang BENGONG Adun Umno niee...lebih baik BUBAR aje DUN terengganu serah balik kat rakyat...meluat dan menyampah tak terkata...

UMNO le ni doh tok leh pakai.....

Anonymous said...

PR tidak akan bertahan lama jika meneruskan politik adu dumba. Sekarang ini PR merumuskan begini : Sultan/raja tak betul, mahkamah campur tangan/tak adil, polis tak betul, SPRM alat kerajaan, hak sama rata. Sebenarnya PR ADALAH BANAGSAT SEGALA BANGSAT. PR DAN AHLI2NYA MENGALAMI SAKIT JIWA YANG HEBAT. DENGKI DAN KHIANAT PADA BANGSA DAN TANAH AIR SENDIRI. PERGI MAMPUS ANWAR IBRAHIM.

tok iskandar said...

Rakyat dok perhati tingkah laku SPR semenjak dua menjak ni asyik sebelahkan UMNO-BN.Dulu masa PRK Parlimen Permatang Pauh,SPR adakan pengundian hari keja.Payahlah rakyat nak ngundi sampai kerajaan negeri Pulau Pinang isytiharkan cuti hari ngundi.

PRK Parlimen Kuala Terengganu pulak,penamaan calon hari keja tapi kehadiran penyokong PR tetap ramai bahkan semakin bertambah.

PRK di Parlimen Bukit Gantang,DUN Bukit Selambau dan Batang Ai pulak,SPR isytihar hari ngundi pada hari keja.

Rakyat dah buat andaian apa yang SPR buat untuk memenangkan UMNO.Tapi semuanya gagal sekarang keluar idea bodoh daripada SPR nak kurangkan jumlah penyokong.Tok rasalah kalau umno menang sure SPR tak kisah.

Sudah tiba masanya PR membawa ketidakadilan SPR ke pengetahuan dunia.SPR patut jadi badan yang diberikan amanah untuk uruskan pilihanraya bukan jadi lembaga penasihat atau boleh pilih pulak nak adakan pilihanraya atau tak macam yang berlaku kat changkat jering,behrang dan jelapang.SPR bukan mahkamah.

inilah yang menimbulkan kemarahan rakyat.puncanya umno takut kalah sampai gunakan spr sebagai talian hayat.itulah persepsi rakyat.kalau dah takut nak betanding,bagilah menang free.kata nak minta restu rakyat.pooodahhh!inilah cakap tak serupa bikin.

Kehadiran polis yang patut dikurangkan bukannya penyokong PR keraan mereka perabih duit rakyat dah cecah RM46 juta.penyokong PR pakai duit sendiri.

Eloklah MP PR bawak usul kat parlimen desak Pengerusi SPR ini letak jawatan pasal dah nampak pro UMNO.dulu dia ni KSU KDN.Polis dah sah bawah pengerusi SPR ni.

Tok serupalah dengan rakyat lain semakin meluat dengan tindak-tanduk SPR kebelakangan ni.Tok yakin semakin cepat jatuh UMNO-BN pasal SPR sendiri dah gagal berfungsi dengan baik.elok kita hantar sekor lembu kat pengerusi SPR ni macam AMK buat kat pengerusi SPRM dulu.

sharulamir said...

Kami rakyat Trengganu terutama nya mereka yang tinggal diParlimen Kemaman merasakan satu kepelikan. Mengapa kerajaan BN atau lebih tepat MB Terengganu enggan membenarkan Pasaraya GIANT memulakan perniagaan di Kertih Mall. Akibat nya ramai anak tempatan yang diambil bekerja telah kembali menjadi pengganggur. Ini bukan saja menyusahkan kami tetapi juga membuatkan banyak syarikat syarikat lain yang ingin menjalan perniagaan dinegeri ini kena berfikir banyak kali. Sepatutnya kerajaan perlu menitik beratkan soal pembangunan, daerah yang mempunyai hospital yang telah usang , dimana tidak berupaya menampung rakyat yang sakit, sistem peparitan yang tidak sempurna atau sistem yang ketinggalan zaman atau jalanraya yang selalunya sesak terutamanya sempena perayaan. Sebenarnya banyak lagi yang patut dibuat dan itulah harapan kami rakyat Terengganu. Kalau tidak PRU nanti kita tukar kerajaan lagi....

Anonymous said...

Tuan Tanah,
Idris Jusoh dan Rosol Wahid tu campak kelaut dulu..dia orang inilah mastermindnya..yang buat kacau bilau..yang lain2 tu berok bangang sahaja..mengikut sahaja apa kata tuannya..lebih kurang macam berok pokyeh..camtu lah.

Rugi sungguh orang Trengganu dapat wakil rakyat bangang macam ni..

Mata kecik sebelah..

Basuh Baju said...

hahaha gaduh gaduh lagi.. teruskan gaduh.. terangganu kan 'maju'..haha apa punya bangang la pemimpin cmni.. tak dtg sidang dewan sebab takut kena bunuh..tgk2 lepak kat bilik hotel..haha

aku said...

tukar jea kerajaan tu, puok2 demo tu pakat brebut harto jah, kaya sendiri, teringat masa PAS pegang dulu, ramai rakyat dapat bantuan sara hidup, duit saguhati utk bantuan sekolah dll....skrg ni rakyat dapat apa?apa pun tadak... sokong la lg BN tu kalau nak makin melarat...

Anonymous said...

Rakyat ganu inginkan YB beri perhatian kepada jalan yang masih berlubang,belum berturap, banjir, pasar yang kotor, hospital pakar /swasta paling koman mcm KMC supaya rakyat ganu tidak pegi bersalin kat kuantan lagi...shopping mall setanding KL..apa salahnya bawa ke ganu...duit ihsan kan banyak...juta-juta..tarik pelabur buka kilang supaya rakyat ganu dapat keje kat negeri sendiri...barulah negeri ganu bebas dari kemiskinan

azlan said...

Jangan jadi

B-ila
A-na
N-aik
G-ang
A-na
N-aik
G-oyang

Parpu Kari said...

Please read the truth about situation in Perak here, this story is from the Perak officials!

http://parpukari.blogspot.com/2009/04/perak-truth.html

Anonymous said...

Ahmad said yang bodoh bangang nak jadi MB, bila terdesak suruh Setiausaha Sulit Kanan dia hantar SMS ugut bunuh.

Anonymous said...

Itulah UMMO...Dulu kini dan selamanya...

Anonymous said...

aku tegoklah weh dari dulu sapa lening org tganu aku cam tu gok tadok perubohan lasong. Hok ade pon masjid kristal bukan boleh semayang pon, giant n mydin kat kg hliran. Nok kate senang tadok gok.. Negri je hok kayenye dgn minyok, nok kate org kg aku idup senang lenang tadok pong. Dulu kalo nok makan nasik lemok 30sen sebukus, lening gok nok ade singgit baru bleh baham sebukus.....siang org kg aku nok wak guana kena tipu dek berok2 mok yeh, sian aku tgk aji leh wang sketeh gitu gok idop hari...Nok wat guane natang bewok blake. Base jenis baham pitis. Bile napok duit banyok gok mula loh base gelap mate, jenis muka patat kuali blake ... dok reti bhase natang bewok

Anonymous said...

mung parpu kari natang bewok...org dok cakap kat tganu.. mung mari2 dok nok yorat hok perak pulok.. ning mung tegok gok skit kat tganu.. YB2 hok mung sokong sangat tuh buat peragai huduh...base natang berok mok yeh mung ni parpu kari

fairusrazak said...

Bila ada ura-ura wang royalti minyak akan diberikan semula kepada Kerajaan Negeri Terengganu, mula la gelabah 10 ADUN ni. Selagi pemimpin memerintah berpaksikan wang ringgit, selagi itulah kemelut takkan reda..