Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.4.09

Lobang Rakyat, Lobang Keramat


Isu ini telah dikupas oleh ISA dan Al-Banjari. namun, Harimau rasa berdosa jika tidak menyentuhnya di dalam blog ini. Tertanya di benak, apakah tindakan "orang atasan" dalam menangani isu-isu maksiat yang terkangkang luas di depan mata? Memanglah yang terkangkang itu syok untuk ditatap, tetapi bagaimanakah kalian dan kita semua mahu menjawab di hadapan Tuan Punya Dunia nanti?

Inikah akibatnya melantik Menteri Pembangunan Wanita dari kalangan bukan Islam?

Nampaknya, semakin ramailah bayi yang terbuang, semakin banyaklah "objek lekit" di tandas-tandas dan semakin lohonglah lobang keramat gadis-gadis Melayu lepas ni.

Wah! Slogan baru nampaknya. "Lobang Rakyat, Lobang Keramat".
Harimau: benar kata P.Ramlee "sudah kurenung dan ku tatabek, makin kurenung berdetup-detabek".

8 comments:

Anonymous said...

Salam Tuan Harimau,

Inilah masanya Mufti jalankan tugas mereka..

aku said...

banyak lobang tu..pilihla mana yg berkenan..ramai empunya lobang tak nak tutup,tunggu orang korek bg dalam dan penuhkan air kat lobang tu..

zara said...

Assalamualaikum HM,

Peserta Melayu yg ada dalam program tu, masih belum sedar dan jahil. Mereka tidak bertanya pada diri mereka sendiri, apa tujuan memasuki pertandingan demikian?

Kalaulah mereka kenal diri mereka sendiri tentu mereka akan menghindari program tersebut.

Semoga kaum lelaki tidak mengundi mereka.

Anonymous said...

ko yg pi taji lobang sedap tu ko nak salahkan krajaan. ko yg sedut lubong lekit nak salahkan kjaan?? bodo.

melayuangkat said...

Assalamualalikum anakku Harimau,

Memang Orang Melayu boleh dikatakan Parah. Bukan gadis Melayu sahaja, Pemuda Melayu pun sama. Tak kiralah APA fahaman Politik masing masing.

Kita masih bercakaran sesama sendiri kerana merebut Kuasa Dunia yang sementara, sambil segala jenis maksiat semakin berleluasa dikalangan bangsa kita.

Mak Cik tidak salahkan Sesiapa secara TOTAL. Pendidikan individu bermula dari 'rumah' lagi. Dan untuk keadilan Mak Cik juga tak nafikan ramai Pemuda Pemudi Melayu diluar sana yang baik-baik, yang rajin menelah kajian masing masing di Menara Gading.

Ramai juga yang Thafiz dan Thafizah Al-Qur'an cuma masalahnya kita lebih nampak yang buruk-buruk. Sepatutnya juga kita Highlight yang baik baik supaya jadi Contoh pada muda mudi Melayu yang lain malah kepada bangsa apa pun di dunia ini.

Tidak dinafikan zaman sekarang adalah Zaman mengejar Glamour wahai anaku Harimau. Semua mahu terkenal dalam bidang masing masing. Merasa senang kalau disanjung sebagai Pemang denga trofi masing masing.

Zaman sekarang zaman kejar mengejar. Tidak kiralah apa yang kita kejar tapi tahapnya SAMA sahaja. Yang terbaik adalah mengejar Ilmu yang menafaat untuk Dunia dan Akhirat.

Mak Cik tidak berani nak serkap jarang menuduh siapa jadi model akan bakal pun atau dianggap akan menyebabkan bayi dibuang di tandas tandas. Walaupun Mak Cik tidak setuju dengan perbuatan sebegini tetapi dalam umur macam Mak Cik ini Mak Cik hanya berdoa semuga mereka akan pulang kepangal jalan dan hati mereka tidak diarah ke benda benda macam ini.

Tidak ada alasan bagi orang Melayu di Malaysia baik siapa pun jika tidak dapat ke Majlis Ilmu yang berlambak-lambak sama ada di surau, masjid atau rumah rumah persendirian. Azan berkumandang 5 kali sehari. Kelas Agama juga boleh dikatakan 24 jam sehari di radio radio di tv tv. Terpulanglah pada individu apa sebenarnya yang mereka cari dalam hidup mereka.

Berdoalah kita supaya perkara sebegini dijauhkan dari Ahli Keluarga, jiran tetanga atau pada sesiapa pun.

WaAllahuAlam.

tok iskandar said...

kabinet dapur najib saiznya lebih kecil daripada kabinet dapur pak lah.
Peralihan kuasa Pak Lah kepada najib bukanlah satu transformasi tapi momokan kepada rakyat.Najib memerintah dengan otak mamak memanda pencen.tak ubah macam boneka.negara kita kini berada seperti pada zaman mamak memanda pencen memerintah dulu.
Kabinet dapur yang baru dibentuk ibarat kabinet perpecahan yang menanti masa untuk retak dan menanti belah.
pemerintahan 100 hari najib sebagai PM hanya untuk memenuhi nafsu serakah mamak memanda pencen untuk menyingkirkan KJ.
Liciknya mamak memanda pencen ini ialah mengekalkan hulubalang kanan KJ seperti sepupunya shaziman,Ismail Sabri dan saifuddin abdullah dalam kabinet dapur najib.
sama seperti yang dilakukannya ketika memasukkan Rais yatim dan Brahim Ali dalam kabinet dapurnya hanya untuk meminggir dan menjadikan Kuli terasing daripada hulubalang kanannya.
KJ senasib dengan Kuli
Tok tak percaya KJ akan bersabar dan membiarkan dirinya diinjak-injak oleh mamak memanda pencen.
KJ belum memetik butang kecemasan dan setakat ini Pak Lah masih bersikap neutral tapi jika menantu kesayangannya terus dianiaya,sudah tentu Pak Lah akan mengumpul bala tenteranya untuk melawan.

semboyan perang masih belum dibunyikan.Najib masih terus-terusan mengikut telunjuk mamak memanda pencen yang sibuk melobi tempat untuk anaknya dalam kabinet dapur najib sambil menyingkirkan seteru utamanya KJ.

Selepas ini dijangkakan rombakan teraju kepimpinan akan berlaku di Perlis,Negeri Sembilan,Melaka,johor,Pahang dan Terengganu.Mereka akan digantikan oleh hulubalang-hulubalang najib.

Masih ada 3 MP di Perlis yang berpihak kepada Pak Lah dan Pulau Pinang kerusi Pak Lah sendiri parlimen Kepala Batas,seorang MP di Melaka,7 MP di Perak,3 di Negeri Sembilan,seorang MP di WP,2 MP di Selangor,6 MP di Johor,6 di Pahang,3 di Terengganu dan Kuli di Kelantan.

Sekurang-kurangnya 10 MP lagi akan menyertai Pak Lah jika beliau berjaya mengumpulkan 30 MP menyertainya.Ketika ini tak mustahil jika mereka keluar UMNO dengan menjadi bebas dan mencapai persetujuan dengan PR untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru dan menumbangkan kedudukan najib sebagai PM melalui undi tak percaya yang dikemukakan d dalam parlimen.

Jika ramalan tok berlaku,nescaya umno akan tumbang dan setelah menjadi parti yang mendominasi kaum Melayu akhirnya parti ini mulai reput dan tinggal usang.

kehadiran mamak memanda pencen selaku tuan penasihat najib akan mempercepatkan lagi kejatuhan najib.

bila dan bagaimana?sama-samalah kita tunggu dan lihat

Master Yoda said...

Salam Tok Rimau,

Dah lama gua tak bagi komen dlm blog Tok...

Psl artikel ni,den tak mau komen byk...

Sendiri cari dosa,, sendiri la tnggung nanti...

Kite dh tegur, tapi depa lepa, ape ke halnye...

Sama2 le, kite berdoa, tak kene tempias bala dr keje depa....

uwais said...

yang ni mufti tak berani nak bagi hukum pasai harta yang dicari tak cukup lagi tapi pasai orang bukan islam baca ayat suci al quran yang tu mufti berani bagi hukum. takkan seorang mufti tak tau kot. mufti malaysia mufti RM