Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.4.09

Calon-Calonnya Adalah...



Ditanya butiran pertemuan itu, Elizabeth tersenyum dan berkata bahawa Nik Aziz seorang yang bertimbang rasa kepada kesnya dan Eli berterima kasih kepada Mb Kelantan itu. { sini }


Perggh! Bergetar jiwa Harimau melihatkan keayuan Eli pabila melihat gambar Eli berselendang persis Wanita UMNO ketika kunjungan beliau terhadap TG Nik Aziz. Malangnya, gambar-gambar terbaru Eli dengan membuka aircond 2 hp lengkap dengan filter a.k.a. bulu ketiak telah mencacatkan sedikit "taubat Nasuha" beliau. Bertambah malang lagi, gambar tersebut adalah extra jelas dari 2 gambar sebelum itu.

Gelaran Simbol Seks PKR juga telah menjadi seakan-akan suatu trademark buat Eli. Cuma satu perkataan yang mampu Harimau ucapkan iaitu "Kasihan".

Namun, adalah tidak adil dan janggal jika Eli seorang sahaja mendapat gelaran Simbol Seks kerana ramai juga pemimpin atau bekas pemimpin yang juga telah "terlanjur" atau "sengaja melanjurkan diri" dengan keaiban yang telah terbukti benar ataupun dianggap benar (walaupun tidak dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah).

Dan amat tidak adil jika hanya PKR sahaja mendominasi cerita-cerita seks di landskap politik Malaya. Parti politik lain juga tidak kurang hebatnya.

Antara CALON Simbol Seks yang dapat dikesan Harimau adalah:


  • MCA - DS Chua Soi Lek { rujukan dari sini }

  • PAS - Mat Sabu { rujukan dari komen abe MIE di sini }

Dari UMNO? Tidak pula Harimau terjumpa (lebih tepat lagi sengaja taknak dedah). Namun, mungkin gadis di bawah boleh di calonkan? Bergetah tu beb.


Apapun, buat YB Eli yang tampak ayu tu, Harimau ada lagu buat beliau:


Siapa bilang gadis Cina tak menawan

Tak menarik hati, tiada memikat

Kalaulah memang tak mungkin aku tertarik

Kalaulah sungguh tak mungkin aku kan jatuh


Aduhai...


Tebal kaca matanya

Serta manis senyumnya

Hitam rambut ketiaknya

Ayuh ambil si dia


13 comments:

Malaysian said...

Ternyata Eli adalah ditangkap gambar bila dia tak sedar!

tapi TV3 tidak melaporkan begitu...

hanya kutuk saja...

jangan biar politik busuk mencemari Malaysia!


Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

Pak Oncu said...

he he he toghobit seloro pak oncu kau niiiii!!!!!!!!!!

Harimau-Menaip said...

Malaysian,

Chua Soi Lek pun tak sedar ada CCTV. Sama lah tu.

Pak Oncu,

Amboi...tajam selero nampak? Nafsu kudo padi.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau,

Exam dah habis nampak.

Apa perancangan selepas ini? Adakah akan sambunglah Pengajian lebih lanjut lagi?

Bertuah betul Eli. Dulu Nasha Aziz terkial-kial mengharung segalanya kesorangan.

Eli Dapat sokongan padu bukan sahaja dari Muslimat PAS tetapi juga hingga ke peringkat Tertinggi PAS. Bukan senang seseorang tu boleh 'keluar dan bangun semula' selepas sesuatu yang amat sulit didedahkan pada umum lebih lebih lagi kalau ianya berlaku pada orang perempuan. Tak kiralah siapa pun. Ini hakikatnya.

Tapi dalam kes Eli dia terselamat dengan sokongan padu yang kuat terutama dari Khalid dan AI apatah lagi Muslimat PAS dan Tok Guru sendiri. Semua Melayu dan TOP TOP Guns belaka. Bayangkan hebat tak hebat Eli ini, sehinggakan Tok Guru sendiri yang memberi dia peransang. Bukan calang calang orang.

Inilah dikatakan tuah badan.

Jadi Helmi pun tidak perlu gusar. Boleh terus berjumpa Tok Guru juga. Tentu Pemuda PAS dan Khalid dan AI juga akan memberi dia sokongan padu dan menyuruh dia berTaubat, kalau betullah dia yang terlibat dalam hal ini.

Soal undang-undang itu yang kedua, pertamanya Taubat dulu.

Apa-apa pun eloklah akan perubahan ini, Berdakwah pada sambil Berpolitik.

Anonymous said...

pak oncu,
jangan lupo singgah pamasi, boli viagra. habeh kono mak oncu!

matstim.

Malaysian said...

Sejak kebelakangan ini, isu "moral" telah dijadikan sebagai sejenis alat untuk memaksa sesetengah tokoh pemimpin daripada mengundurkan diri,
Anwar, Chua Soi Lek, ADUN Bukit Selambau merupakan mangsa mereka!
Ya, inilah cara paling senang, tidak perlu modal yang banyak, gambar sudah memadai untuk mencapai matlamat nia.

Cubalah lihat, hari ini video chua soi lek diedarkan, esok dia terus mengundurkan diri,
diikuti ADUN Bukit Selambau, dan kini Elizabeth Wong.

Nampaknya "mereka" ini berjaya lagi...

Baca selebihnya disini... @ Adakah Gambar Sebegini Setanding Kertas Undi?Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

azlan said...

Baju kurung dah ado. Tudung dah ado, cumo calun eh tak masuk-masuk meminang. Apo laie ditunggu tok ghimau, bilo nak ngap?

Har har ha ha ha said...

Tok rimau ..

Harharh ha ha ha ha

Dah Sah enggko dah Angauuuuuu...

Jangan ko sengauuuuuuuuu....

Nanti pula Sengallllllll..

he he heh eheheheh

Tak pe..Orite bro..

Che Eduardo said...

Tiger,

Asalkan saya tak tulis posting itu. Nanti kedengaran macam mencanang permasalahan bangsa sendiri. Saya biasanya tak suka jalan ini. Tapi perlu saya tulis. Sebab nanti BN tak patut menangis bila orang India pi mengundi PAS. Diri ini sendiri tidak kisah ada atau tidak berita Tamil. Boleh tengok berita yang meluat di RTM dan Buletin Utama..

Kenapa perlu berita bahasa Tamil? Alasan yang mudah: Dah bertahun-tahun ada berita bahasa Tamil. RTM ada satu saluran radio Tamil bertahun-tahun. Senang punya cerita; saya cakap ini kontrak sosial punya pasal. Semua bangsa diberi suara dalam RTM.

Alasan yang lebih munasabah: Banyak yang sebangsa dengan Che ketinggalan. Tercicir bangku sekolah. Ada yang tak pernah langkah masuk sekolah pun. Sebab tak ada surat beranak (sekarang MYKid), ibu bapa tak daftar perkahwinan.

Jangan nak harap boleh faham Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Macam mana nak bawa penerangan kepada orang macam ini. Lepas itu, orang macam Mom saya. Dia faham Melayu dan Inggeris. Tapi dia lebih faham bila berita dalam bahasa Tamil. Sebab zaman dulu, dia sekolah Tamilje.. Old-timer katakan...

Seperti bahasa Melayu bahasa kebangsaan, bahasa ibunda masih penting. Bukan kerana melambangkan identiti bangsa semata-mata atau sebab orang sebelah meja kita yang berbangsa lain tak akan faham apa yang kita cakap.. cuma tak nak bahasa itu pupus di kalangan anak-anak muda yang semakin hari semakin beringgeris; sampai nak tegur orang tua dengan gelaran yang betul pun tak pandai..

Bukankah ini juga permasalahan dengan bahasa Jawi? Renungkan lah, Tiger..

Sahabatmu,
Che

tharieq dhiyauddin said...

salam tok ghimau,

Puteri UMNO tu dah kawen lom,
kut bolum kawen den bokonan..

hehehe..

fairusrazak said...

Timbul persoalan bila melihat gambar Puteri baca al-Quran. Sempurnakah penutupan aurat beliau ketika mengadap kitab suci al-Quran? baju dan tudung yang dikenakan 'jarang-jarang'. Harap semua faham apa yang saya maksudkan.

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Tok Rimau!

Har! Har! Har! Har!

Goli hati Mamu membaca!!!

Hahahahahahaha!

DAKDEK30 said...

waduh..tengok puteri umno mengaji perghhh. x bleh tahannnnn.....baju kurung,pakai tudung tapi...................(sedih)