Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.4.09

Malaysia Yang Keliru


Harimau keliru. Sami ini kah yang Harimau jumpa meminta sedekah di Terminal One dulu? Atau Sami inikah yang berlakon sebagai Huang Fei Hong di TV2 saban petang tu? Atau Sami tersebut adalah gerombolan orang tabligh yang cuba "berfesyen" dan "berstylo"? Kalian ada jawapan?


8 comments:

ainon mohd said...

Tampalan gambar yang kemas! Tahniah. hampir-hampir saya terpedaya....

melayuangkat said...

Salam anakku,

Lucu tulisan kamu tapi kalau Mak Cik ketawa nanti orang marah pulak mengapa Mak Cik tak bersyukur bila sami Buddha solat bersama jemaah lain.

Kalau mereka dah memeluk Agama Islam mestilah berhak mereka bersolat sama, mungkin Uniform mereka berdua tu sahaja tak sempat tukar.

Kalau iapun orang orang di sini, mengapalah kedekut sangat. Berilah mereka sepasang Baju Melayu seorang.

Kedekut bin Bakhil ini memang penyakit merbahaya. Kesian bekas-bekas Tok Sami, serba salah mereka. Nak tunggu orang hulur pakaian sepatutnya tak juga hulur, nak solat tak tutup aurat pun tak boleh. Solat sahajalah dengan uniform mereka.

Kalau Mak Cik kata mereka Tangkai Jering tak nak sponsor baju Melayu pada bekas Tok Sami berdua dalam gambar ini, mesti dia orang marah juga. Mereka akan kata, Asal tutup aurat sudahlah!

Memang betul, Tapi untuk kyusuk tu eloklah berpakaian yang sepatutnya untuk solat. Kyusuk mereka dan juga untuk kyusuk jemaah-jemaah lain. Bayangkan kalau kamu join saf tu, mesti tak boleh kyusuk kerana dalam hati mesti terkata-kata "Siapa mereka berdua ni?" WaAllahuAlam.

Assignment Mak Cik mengenai Buddhism baru selesai, besok Print sahaja, InsyaAllah. Logo den!!

tharieq dhiyauddin said...

tok rimau,
mosjid mano tok sami ni semayang?

Anonymous said...

http://www.muslimthai.com/main/1428/content.php?page=content&category=18&id=2648

jangan cepat melatah info sila klik kat atas.

Harimau-Menaip said...

tharieq,

sabaq. Tengah siasat.

Beyta said...

tak leh blah lah sami sembahyang pakai baju sami.. walaupun dah peluk Islam, aku rase diorang ni kena lah jugak ade sensitivity ckit... mcm tak paham jer adat kat Malaysia ni.. pasal bender kecik pon bleh jadi isu...

ahmad said...

apsal ko bangsat sgt nk kaitkan jemaah tabligh??

ke ko nie mmg dasar anak haram??

Harimau-Menaip said...

Ahmad,

Baiknya bahasa kau. Aku tak kaitkan secara terus, cuma menyatakan apa yang terpendam di benak.

Tq.