Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.4.09

Cintaku Hanyut Dicengkam Asmara (Edisi Selangor)

Rimau (bukan Harimau Menaip) ingin memutuskan perhubungan dengan girlfriend orang putihnya…dan ingin mengushar YB Elizabeth yang tidak jadi dipecat itu.

Rimau tak sanggup bertemu muka, Lalu dia pun mengutus surat…surat tu macam ni bunyinya…

Hi,
My motive write this letter is to give know you something. I WANT TO CUT CONNECTION US. I have think about this very cook. I know i clap one hand only.Correctly, i have see you and he together at town with my eyes self. You always request apology back back. I don’t trust you again!!!My Friend speak you play three wood.

Now i know you correct correct play three wood. so, i break off to pull my body from this love triangle.I know this result i pick is very correct, because you love he very high from me. so, i break off to go far from here. But i always love where also i live….Safe live…I want to ushar YB Eli...she more rich from you.


Rimau


__________________________

rujukan/edit
1. http://lawakjenaka.blogmas.com/2008/04/29/surat-untuk-kekasihputus-cinta/
2. http://www.malaysiakini.com/news/102408

12 comments:

Parpu Kari said...

SALAM BRO, SAYA DAH MASUKKAN LINK SAUDARA DALAM BLOG SAYA!

WHAT CAN I SAY ABOUT ELI BRO?

MUSLIMAH PAS MERESTUI...SIAPALAH SAYA?

Isa said...

He..he..he... do you feel like I feel...

Anonymous said...

mangkuk..korang ni bodoh betul..cam ne boleh jadi bodoh macam ni sekali..tak kesian ke kat mak bapak korang.. yang sedih tu korang ni org islam tapi jahilnye .. eli tu dianiaya.. yg salah org yang curi2 ambik gambar tu.. bende mcm ni pun korang x boleh paham.. eli x sedar pun gambar dia kena ambil.. dia pakai baju cuma kain dia terselak masa tidor.. ah buang masa aku jer..

perfectwater75 said...

Salam Bro...

Puitis, menusuk kalbuku...

Hahahahaha!

azlan said...

Mmm.... angau budak mudo ni..

azlan said...

Mmm.... angau budak mudo ni..

melayuangkat said...

Ha ha ha....funny!

Harimau-Menaip said...

Anonymous 7:32pm,

Kalau takde angin, masakan kain terselak. Kalau takde nafsu, takkan kain diselakkan. Kalau takde cinta, masakan aku menjadi rindu...

Inikah yang dinamakan cinta?

ps: hang ni marah tak tentu pasal kenapa bro.?

Anonymous said...

terus terang aku sokong pr tp aku rasa strategi memasukkan kembali eli merupakan strategi yg salah.kesilapan pkr mnerimanya kembali kerana ia memberi ruang kpd pihak umno untuk mncari pint utk mane2 kempen.disamping memberikan imej yg buruk kpd pr di hadapan mata masyarakatlebih2 lg masyarakat melayu kerana isu ini sgt sensitif.sepatutnya pr perlukan kedudukan yg sgt bersih dr segala isu sensitif.

GOMO said...

SALAM BRO..

APA PASAL YANG BERHORMAT PKR BERTINDIK DI KEMALUAN NYA???

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/ratu-porn-pkr-di-puja-anwar-al-juburi.html

har ha ha ha ha ha said...

Tok...

To ade ati ngan Eli ke?

Laen macam aje Surat tu ..ha ha ha ha ha..

So let de ppl to judge what she was doing...

As Muslim, we should thing that she should respact her Muslim Boyfriend buy not having sex with him. Use hudud law to protect her from having sex with a muslim. She is 100% know abot that..Let this issue as a lesson for non muslim. Do not simply agreed to have sex with a muslim..And for a muslim, please thing about Dosa-Dosa Besar...yang mana Taubat Nasuha sahaja yang boleh diterima...

Wassalammmmm

tepet said...

hurm...politik semakin ampeh....