Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

8.2.09

Bukan DSAI dan Lim 2 Beranak sahaja yang perlu bertaubat...

Berani kerana benar. Itu rasanya prinsip yang dipegang oleh YB Karpal Singh. Dalam hal ini, sebenarnya Karpal memang betul walaupun ada sesuatu yang tidak cukup.

Beliau kata DSAI bermain politik lompat hingga memakan diri...Memang dia betul.
Beliau kata Lim 2 beranak tidak bersamanya ketika menentang hudud...Memang dia betul.
Beliau memberi amaran kepada sesiapa yang membuat laporan polis terhadap beliau...Memang dia betul. Itu hak dia.
Beliau mahu saman Sultan...Memang dia betul kerana tidak berlanggaran dari segi perundangan (cuma nampak derhaka).
Beliau mahu DSAI dan Lim 2 beranak bertaubat..Haa..tang ni dia salah.

Yang nak kena bertaubat bukan sahaja DSAI dan Lim 2 beranak tetapi semua pengamal politik, sekalian rakyat dan termasuk dengan diri YB Karpal anak beranak sekali. Kalau nak di masukkan Sultan di dalam senarai "mereka-mereka yang wajib bertaubat" pun boleh kerana sedangkan Nabi Muhammad bertaubat setiap malam, inikan pula kita yang tidak maksum.

Harimau : semoga kita semua ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman. Amin.

10 comments:

Anonymous said...

YB Karpal Singh, siapa tidak kenal dia seorang yang cepat emosional apabila berhadapan dengan krisis atau cabaran. Itulah perangainya sejak dari muda hingga kini. Tentuk kelian masih ingat, dia sering kena "buang dari parlimen - (digantung bebeberapa hari).
Kalau anda meneliti ucapan dan saranannya sejak dari mula sampai sekarang semuanya berkaitan dengan sifat emosionalnya. Setelah ia kembali rasional, ia tidak mengulangi kata-kata atau saranannya.
Kepada penyokong PR jangan risau itulah YB Karpal dalam semua isu sama ada hudud, saman sultan dan mintan DSAI letak jawatan. Beberapa hari lagi bila dia kembali rasional, ia tersenyum sendirian memikiran kebodohannya mengikut emosi.
Kata orang kalau berhadapan dengan orang emosional ini jangan dilayan dan dengar sahaja apa yang dikatakakan. Kalau kita buat kesimpulan atau ambil tindakan berdasarkan tindakannya yang emosional, kita pun jadi emosional sama.
Jadi kita dengar sahaja apa yang cakap mengenai Karpal Sigh dan jangan buat apa-apa kesimpulan atau tindakan.

Pak Oncu said...

Tok Ghimau x nak bertaubat kooh?

Isa said...

Salam Rimau,

Wa caya sama lu.... bravo...

Harimau-Menaip said...

Thanks anonymous.

Pak Oncu, den dalam proses bertaubatlah ni. Pak Oncu?

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Memang tepat sekali ungkapan malam ini.. bertuabatlah kita...

Salam,

tyresort2008 said...

mr rimau,sy rasa anony tu jenis org yg tak fhm gaya bhs la..ckp mengikut emosi dgn ckp benar lain sebenarnya..intonasinya pasti berbeza..mcm karpal kata td ialah bercakap benar,dia dah muak dan mual dgn perangai anwar..tp yg hairannya mengapa masih ada dikalangan org melayu sendiri masih belum fhm dgn kenyataan karpal td..

Harimau-Menaip said...

Tak tahulah saya mengenai anonymous. Pendapat dia, kita hormatilah. Apapun terima kasih kerana memberi pandangan Tuan Tyresort2008.

red rooster said...

Dalam ramai-ramai yg mengulas isu terbaru Karpal ni, saya rasa pendapat tuan lah yg paling tepat sekali. Tq.

Harimau-Menaip said...

Thanks Red Rooster. Kalau dekat boleh saya belanja minum..hehehe

aku said...

tuan..

posting ni yang paling saya minat....hehehe