Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

20.2.09

Lu ke yang bayar fitrah kepala dia tu?

if you ask me again, I smash your head { sini }


Tian Chua, lu apahal nak smash kepala orang? Lu ingat lu yang bayar fitrah kepala dia tu ke? Jangan nak tunjuk gangster sangat bro.

Cakap siang, lu kena pandang-pandang. Jangan sedap gigi lu aje. Dulu, bukan lu ke yang nak kebebasan media? Kalau lu tak suka sekali pun, gunalah ayat yang elok sikit. Lu dah lupa diri ke? Kalau lu lupa, senang gua nak bagi ingat. Nak gua hantuk kepala lu kat bucu peti ais ke?

Harimau : dah lamo den tak ragging budak ni...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Maxis Mobile

17 comments:

Desperado said...

Hehehehe....Tok Ghimau, ekau kalau panggil budak nie, den nak join sekali, den nak sepak telingo capang dio..!

Harimau-Menaip said...

Den nak tuang badan dio dongan air teh panas dewan makan, pas tu nak suruh dio urut den tetiap malam.

Den nak cepuk guna buluh Rumah Sukan kek pipi dio dan peh tu nak Starlight guna berus gigi, Den bukak locker besor2 pas tu den terajang dio masuk dalam..

Perrgghh...teringat kenangan kek Sekolah dulu. Kaki ragging den ni...

GOMO said...

SALAM BRO...'
TIAN CHUA NI MENGAMOK TAK TENTU PASAL APA KES??

DIA BENGANG LAH TU....
AWEKS DIA DAH DIBOGELKAN DENGAN BEGITU RAKUS SEBELUM NI....

TokMudim said...

Tu pasal TokRimau....suruh belajar bahasa Enggeris tak nak...orang cakap lain TokRimau faham lain..

Auummm sekali TokRimau

Harimau-Menaip said...

Tok Mudim, den orang kampung. Maso kocik2 dulu, hanya budak yang lengit dan kalah main badminton saja yang nak smash kepala orang.

Den pedulik apa kalau smash Tian Chua tu maksudnya lain.

Den smash dia dulu dalam blog den. Pueh hati.

Apappun, thanks Tok Mudim.

GOMO, orang rumah tak mari ka?

Pemuda Pelapis said...

Smash kepala dia tak umphh...

Apa kata kita pakat sula Tian Chua dengan buluh runcing je. Selalu dia sula Elizabeth Wong.

Harimau-Menaip said...

PP, kang kalau disula, berjejeh pulak darah dia..tu kira bukti tu...

Tak kuasa den nak gi bersoal jawab kek balai...

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau Menaip,

Apa khabar Seremban?

Ha ha dulu Tian Chua 'cut and paste' gambar DS Najib, model mongolia sensasi dan razak baginda. Macam macam gambar Najib yang lain. Kecoh gambar jadi bahan kempen Pembangkang sekali. Dia mengaku dia yang buat. Tapi Najib tak pulak smash kepala dia.

Sekarang? Sebelum mengamuk ditanya sama ada dia pernah ada hubungan dengan Eli dia MERAYU pada media supaya Eli janggan diganggu, leave her alone.

Sekarang Tanya sikit dah MELENTING. Nak smash kepala orang. Pasal apa takut? Kalau tak ada apa apa dengan Eli tu apa nak menggeletar?

Berani kerana BENAR. Nampak sangat gengster. Dulu duduk tertonggok tengah jalan nak reformasi konon, sekarang nak smash kepala orang. YB apa ke namanya ni.

Aku meluat betul dengan Cina sekor ni. Species apa pun tak tahu.

Harimau-Menaip said...

Walaikumussalam Ibuku Melayuangkat,

Tian Chua gagal mengawal emosi. Dia ingat, dia boleh smash orang sesuka hati..dia silap.

Sesiapapun tiada hak nak smash kepala sesiapa.

Walaupun dia adalah seorang Sultan.

Wallahualam.

Sedingin Salju said...

Ha, apa kata aku cadangkan, kita tiap orang, smesh kepala dia, sorang sekali. Ok tak tok rimau?

SAYANG SARAWAK said...

Ada lah tu...jgn-jgn dia tu......

bluehope said...

Ni aper nih...hahhhh??? Main smash2 pulak! Ingat nih piala thomas ker???? Uiihhh...tapi kan BlueHope teringin gak nak tolong smash. Bole kerr?? (BlueHope malu2 kucin nih...)

Anonymous said...

bro, cakap besar kalo berani lu buat la...jgn setakat cakap je bacul...

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Amboi. Kau kalau provoke, memang pandai. Kau dengan Tian Chua memang kongsi tisu tandas yang sama ke? Macam adik abang je?

keris panjang said...

Manusia jenis ni mmg lar..mana2 yg boleh memberi untung kpd dia, ok lah tp kalau merugikan, tak boleh lah..sifat org satu kapal dgn dia ni mmg macam itu..samalah dgn idola dia org tu..inilah jenis manusia (kalau boleh disifatkan sebagai manusia) yg hipokrit, munafik (mmg munafik pun)..dunia ini rosak sebab dikalangan kita terdapat "manusia2" jenis ini..dunia ni akan aman jika makhluk2 spt ini dihancurkan oleh Allah SWT dari muka bumi ini..

Anonymous said...

fuck you harimau penakut

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Terima kasih kerana "berani".