Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.2.09

PAS dan BN wajar menerajui Perak

Di manakah exco-exco DAP ketika DS Nizar memerlukan sokongan? Di manakah rakyat yang menerima status pemilikan tanah 999 tahun di kala Menteri Besar kamu di dalam kebingungan?

Mungkinkah mereka sedang terseNGEH?

UMNO kelihatan muflis calon bagi MB tetapi DS Nizar memang berbakat. Apakah jalan yang terbaik? PAS Perak, Bebas dan BN bersatu hati dalam membentuk kerajaan. DS Nizar kekal Menteri Besar. Bukankah BN menerima sesiapa sahaja walaupun petualang-petualang?

Dan, mampukah mereka-mereka itu terseNGEH lagi? Mungkinkah "belang" DAP makin terdedah apabila terdengar mereka berkata:

Lato' Seli Awar...apa sulah ladi..teoli lompat sulah makan dili..ini macam talak boleh ladi. Pelingkuplah latuk seolang lili..Kami sulah tilak tahan lali

Dan, memanglah wajar Dato' Seri Najib dianugerahkan "The Politician Of The Year". Ingat, anugerah itu untuk DS Najib dan bukan DS Rosmah.

Harimau: DAP lah yang telah menjahanamkan kerajaan Perak. Itupun, kalau kalian tidak buta.

10 comments:

Shitsurei shimashita said...

itulah yg tersirat di sebalik tersurat.
Mengambil kesempatan dalam kesempitan

Anonymous said...

pas dan umno kena bersatu...pkr tak boleh harap...perjuangan pas dan umno jelas...sama tapi tak serupa...tetapi alangkah baiknya ketidak samaan dan ketidak serupaan itu diharmonikan demi agama bangsa dan negara...pkr nie parti orang kecewa...tak ble harap...dap tetap parti orang kafir..itu kena ingat...orang kafir tidak akan redha (suka) hingga kita umat islam ikut cara mereka...rakyat perak kena renung betul2 jgn emosi...renung dengan mata hati...ada hikmahnya...semoga Allah menurunkan rahmat kepada sultan dan rakyat jelata

mountdweller said...

Saranan saudara memang bagus. Sepatutnya dari awal lagi ketika UMNO perak pinang PAS untuk bentuk kerajaan campuran selepas PRU12 dulu.

Sedingin Salju said...

Tapi Pas tak maulah encik. macammana?

Desperado said...

Tok Ghimau....Depa dah ajak dah dulu, PAS sombong, tak mau...nak jugak dengan DAP...

Cadangan ni harus dan wajib diperingati selalu! Sampai la depa sedor diri!

Harimau-Menaip said...

Des,

Ajakan kena sentiasa diiringi doa. Semoga ia menjadi realiti.

Mr. said...

Pas - guru mengaji,
Umno - pergi surau gak, tapi kaki judi, minum todi...

Kesimpulannya:
Pas - kena dakwah & pujuk Umno
Umno - kena insaf & taubat...
... barulah Melayu Islam dimartabat..

wisdombin said...

Tak ndak pisang berbuah dua kali. UMNO dah pernah menipu mereka sekali. Mereka tak kan ditipu lagi. UMNO masuk saja PAS kalau nak bersatu sangat. Apa yang ada dengan perjuangan UMNO tu sampai tak boleh tinggal kalaulah kata PAS Sombong sangat.

sasha2020 said...

Kalau dulu BN tubuh kerajaan dgn PAS kan bagus. Pelik kan, PAS boleh tubuh kerajaan dgn parti yg terang2 menentang negara Islam. Tapi tak apalah, itulah yg dikatakan politik PAS. Apa2 yg mendatangkan keuntungan dunia dan politik dia, tak apa, biar pun terpaksa mengorbankan prinsip asal perjuangan parti.
Mungin apa yg berlaku merupakan peringatan dari Allah atau pembalasan kepada DSAI yg sibuk nak ajak orang lompat parti...tapi orang sendiri yg lompat. Oklah tu..at least ada juga orang lompat. Senang hati DSAI.

Anonymous said...

kpd shasha2020..
cube check balik sejarah..lps peristiwa 13 mei,pas msk umno ats dasar kepentingan org melayu pd 1974..tetapi apa jadi?
suara pas utk cegah kemungkaran tak didengar pun oleh pimpinan umno..malah,pas ditendang keluar dari umno pd 1977.
pas tdk akan mengulangi lagi perkara itu...
klw umno nak kembali bersatu..mari kita bersatu di bawah satu panji islam.xusah bersatu diats perjuangan bangsa yg tidak kemana2.org melayu ramai yg jd kaki maksiat kenapa?kerana tak nak islam dijadikan sbg satu cara hidup..
sbgmana kata tuan guru,kalau umno terima dasar islam,maka kita terus bubar pas n bekerjasama dgn umno.. ingat org pas ni nak sgt ke jd pembangkang? selalu kene hentam, duit selalu tak ckp.
negeri ktan sbg contoh dah lama dianaktirikan,ttp hasil didikan tuan guru,mrk punya identiti sendiri.
masa pru 2004, dun bn n pas berbeza 1 kerusi n yb pas dtawarkan dgn wang setengah juta..
nak tahu apa jwpn yb ustaz yahya?
klw nak minta saya lompat parti BOLEH, TP SAYA MAHU MINTA SATU LAGI PERMINTAAN,BOLEHKAH ENCIK2 SEMUA BERIKAN SAYA REDHA ALLAH?
semua wakil terdiam n terkesima, beg2 duit diisi semula ke dlm kereta mewah dan rundingan FAIL!

so, dah boleh pilih siapa pemimpin yang sejati? hanya pemimpin yang mempunyai aspirasi islam mengenepikan kepentingan diri sendiri..