Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

4.2.09

Musa Hitam Didewakan di Segambut!

Usahlah desakan politik membutakan mata-hati. Agama Islam wajib diletak di atas sekali tanpa sebarang kompromi.




Harimau ke Segambut siang tadi dan amat terkejut apabila terpandang kelibat Datuk Musa Hitam. Duduknya di rumah Banglo dan bersedia menerima tetamu. Walaupun begitu, janganlah kalian khususnya ahli UMNO yang berkategori pecacai dan kaki ampu menyembah dan meminta projek Mega dari Datuk. Datuk Musa Hitam yang ini bukan suka berpolitik apatahlagi makan rasuah!

Harimau bertanya kepada penduduk di situ (taman Sri Sinar) namun jawapannya amat memeranjatkan. Penduduk tersebut mengatakan Datuk tersebut adalah penduduk asal yang menjaga kawasan tersebut. Persoalan di benak, adakah ia bukti bahawa Melayu itu Tuan?

16 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Ha ha ha ...ada ada saja kamu ini.. Ini dia olang punya "Latok" lah. Itu Latok bagi itu nombor punya..

Sedingin Salju said...

Segalanya mungkin.

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu,

Siapa agaknya yang "menganugerahkan" pangkat tersebut?

Sedingin Salju,

Saya tanya orang disitu, itulah jawapannya. Namun, maaf jika kamu terguris.

mountdweller said...

Tok Rimau,

saya ingatkan betul-betul Musa Hitam. Rupanya Latok Musa Itam!

tapi apakah mereka memperakui ketuanan kita?

Harimau-Menaip said...

Tuan Mountdweller,

Rasanya begitu. Kita harap, tahun depan dapatlah gelaran Datuk Seri pulak..hahaha..

tepet said...

jauh berjalam sampai ke segambut.... segambut dalam? segambut luar? yb pi jumpo dsai ke? ado namo nak dicolankan ke untuk prk kek perak nanti hik hik hik

Harimau-Menaip said...

Takdolah Pet.

Den nomankan member den boli van kek Segambut. Den dari CIDB kek Hotel Grand Season.

Torkojut boghuk den nengok namo mantan TPM terlokek kek rumah berhala.

Pas tu, tak update title tu...Dah Tun dah sekarang..

aku said...

tuan, jikalau tuan ke Pulau ketam, senario masyarakat cina 'menyembah' datuk2 Melayu sudah menjadi kebiasaan.patung yang memakai songkok dan bersampin.

perfectwater75 said...

salam!

hehehe!

http://1.bp.blogspot.com/_NjZfwZCiUGU/SYm6eH9NpKI/AAAAAAAAAHc/ceFiHBM4TrE/s1600-h/TUN.jpg

thx!

IPOHMALAY said...

di kg baru kanthan, chemor (jalan ipoh - sg siput) yang merupakan kawasan hitam komunis hingga hujung 70an).. tokong paling besar tepi jalan ialah 'latok' yang memakai jubah dan lebai..

lepas masa tu saya kaji punya kaji.. baru saya tau yang banyak jin islam versi melayu memaksa sesetengah penyembahnya membina tempat makan asap ..

Harimau-Menaip said...

perfectwater,

siap up jadi Tun? hehehe..

fital said...

ooo mungkin latuk dia ala rupa Musa Hitam pasal tu dia namakan tokong tu macam tu.

kat Melaka ada Latuk Ali, ma

Anonymous said...

terkojot gak den nengok latok nie..
hua..hua..huaa

Harimau-Menaip said...

Macam kona yo Anonymous ni...macam tokeh yang boli van tu yo..hehee

ayor lemuju said...

Di Semenanjung ada 9 datuk keramat (Tua Peh Kong) mengikut kepercayaan Cina:

1. Datuk Panglima Ali
2. Datuk Panglima Hitam
3. Datuk Panglima Harimau
4. Datuk Panglima Hijau
5. Datuk Panglima Kuning
6. Datuk Panglima Putih
7. Datuk Panglima Bisu
8. Datuk Panglima Merah
9. Datuk Panglima Bongsu

Mana pulak datangnya Datuk Musa Hitam ni? Mungkin lepas ni ada pulak Datuk Seli Aluar Iblahim

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Tok Rimau!

Tuanhamba memang otak geliga aa!

Gelihati benar hamba tengok 'Ala la la Tok Musa Hitam' dalam gambar ini.

Namun pada waktu yang sama jangan lak lupa bahawa si Musa Hitam yang sekarang dah jadi Tun adalah yang mengarahkan penduduk Kg Memali, Baling dihapuskan tanpa peri kemanusiaan!

Natijahnya anak dia sendiri mati didalam kejadian runtuh Highlands Tower!

Radzi Sheikh Ahmad lagi sorang!

Lawak lawak juga tapi hutang darah masih belum berbayar!