Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

27.2.09

Gambar Pertunjukan Sarkas Di Parlimen

Harimau pernah tulis yang negara ini adalah Malaysia dan Singh bukan Rajanya tetapi macam biasalah; perkara terbalik yang berlaku bila si minoriti sudah tidak faham bahasa. Apabila melihat gambar-gambar yang dikatakan sebagai "serangan" Pemuda UMNO terhadap Karpal Singh, nak tergelak pun ada.


Adegan Kelakar Dalam Gambar

Yang Amoi tu nak tunjuk hebat tu apasal? Macam kuat bebenor. Tak sabar pulak nak tunggu gambar kenangan edisi bogel Ahmoi ni. Ada ka?

Balaci Karpal yang tolak wheelchair tu. Apasal sampai terjelir lidah tu? Dah macam anjing pulak Harimau tengok. Kalau dia tulis blog, mesti bertajuk "Bila Anjing Sudah Menaip" kot?

Muka Gobind Singh ni pun kelakau juga. Dia tahu orang akan tahan dia, sebab tu dia berani. Cuba yang keliling dia tu tak block dia, Harimau ingat, lagi panjang lidah dia keluar. Pemuda Pelapis dah ajak berembat tu. Dia (Gobind) nak sahut ke agaknya?

Last sekali, mestilah tentang hero gambar ni iaitu Karpal. Dia dahlah OKU, mulut takde insurans lepas tu nak Tuan Speaker bagi jaminan keselamatan. Dapat 2 peluru pun nak kecoh satu Malaysia. Bukannya peluru tu tembus masuk kepala pun...dalam sampul je tu. Tengok muka dia dalam gambar ni, dah macam cencorot dah Harimau tengok.

Akhir sekali, buat Pemuda UMNO, kenapa pergi ragging orang tak ajak den?

21 comments:

Anonymous said...

Semua tu hanyalah lakunan untuk mendapatkan milage politik masing2..kita pula hanyalah penonton yg sering dijadikan "mangsa" diatas sikap hipokrit mereka..bukan semua tetapi kebanyakannya begitulah kalau dh ceburkan diri dalam "dunia" mereka ini..kita jangan mudah terpengaruh krana dibelakang kita mereka mempergunakan segala kesempatan yg ada untuk "memperkebalkan" kehidupan masing2..

keris panjang said...

Pemuda UMNO..kalau ia pun nak bertindak, tunjukkanlah cara org yg berpendidikan..biar beretika serta berwibawa..jgn ikut rentak tari benggali yg tak sedar diri tu..yg penting bottom line nya..atur strategi dgn penuh bijaksana.. pastikan tindakan sdr2 itu nanti akan membuatkan beliau "tidak boleh melupainya seumur hidup"..tindakan yg sdr2 lakukan sekarang hanya akan membuat beliau dan org2 sefahaman dgnnya tersenyum kerana jeratnya telah mengena disamping melabelkan sdr2 sebagai "bodoh"...

fad said...

Kalau dah peluru masuk kepala camno nak kecoh. baghal.

YB Raz Gothic said...

kelakau betul aku tengok gelagat kapal ni. dah nyanyuk kot kapal ni.

Anonymous said...

Kebetulan saya ada pada masa kejadian tu berlaku. Sebenarnya tidak ada kejadian samseng yang dilakukan oleh pemuda UMNO di sana. Cuma ada masa tu pemuda UMNO yang terlibat meminta Karpal untuk mohon maaf terhadap tuduhannya dan kata2 seperti celaka kepada pemuda UMNO tetapi disambut dengan kata2 keji oleh MP bukan melayu di sana itu sahaja. Kemudian timbul cabar mencabar antara kedua belah pihak. Walaubagaimanapun cabar nak bergaduh berlaku antara pemuda UMNO dan MP bukan melayu selain daripada karpal. Tak der sapa nak gaduh dengan Karpal yang bekerusi roda tu. Kalau gaduh mulut boleh la.

zh.ibrahim said...

assalamualaikum wrt. wbt. Tok Ghimau,

terlebih dahulu saya nak tegaskan kat sini bahawa saya bukan nak carik salah sapa2...sekadar nak bertanya bagi manfaat semua...

1. agak2nya aper reaksi kita kalau kita yang dihantar dua biji peluru...x kira peluru hidup ker peluru kapur...

2. kita tahu bahawa org yg menyumpah-nyeranah org nie...peradaban nye kureng sikit...jadik yg kita memarah sgt tu kenapa? kita nie suci sgt ker? seorg sahabat rasulullah dlm medan perang pun x jadik bunuh kafir hanya kerana kafir tu ludah die...

itu le 2 soalan sy nak ajukan tok ghimau...mohon di pikirkan bersama le jawabannya...kalu terkasar bahasa tu mohon maaf le ye...

fital said...

mulut yg celupar elok diladokan dongan cili api biar de menyonggau.dua butir peluru dio tu pun elok diladokan.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anaku,

Mak Cik faham benar perasaan kamu Anak Lelaki Melayu Jati.

Apa yang tersirat dalam penulisan kamu ini. Dari prespektif Mak Cik.

Semoga Allah swt melindungi Bangsa Melayu dan kita semua InsyaAllah bersatu Padu.

Semuga hidup kamu juga sentiasa dalam Berkah dan Rahmat Allah swt.
Amin!

Harimau-Menaip said...

Zh Ibrahim, kalau mulut tak macam puaka, takkanlah tak semena-mena orang nak hantar peluru?

Kita marah pasal mulut dia amacam puaka. Tanya dia dulu, dia suci sangat ke sampai nak celaka kan orang? Yang hang cerita tu, sahabat Rasulullah. Yang kita cerita ni, perangai Banggali ni. Kan lain tu. Fikirkanlah.

kunang-kunang said...

Elok juga anak tok guru Silat Lincah pergi warning Cina-Cina ni. Saya tengok YB Bukit Bendera macam terkedu kena syarahan saudara Megat Zulkarnain.

Anonymous said...

Salam,

guru silat nak pukul oku...amat memalukan!

walaupun aku ni org melayu....aku setuju dgn karpal....PEMUDA UMNO CILAKA!

tharieq dhiyauddin said...

salam tuan/puan,
kiro ok la tu.. cabul bona mulut eh..
bagi dio pikir sikit sobolum bercakap...
org melayu ni suko bertoleransi dan payah bergaduh..
kut dah angin macam tu pempaham la paneh eh tu dah takat mano..

Cucu said...

Apalah nak jadi dengan Malaysia ni.

Seluruh Dunia sibuk dengan kegawatan ekonomi.

Ahli-ahli Yang Berhormat diMalaysia pula gawat bermain politik

Kesihan.....kita semua rakyat Malaysia. Fikir-fikirkanlah

usoPkuChai said...

politician throw the ball, we kicking each other legs..

but stupidity doesn't kills

zh.ibrahim said...

timakasih tok ghimau kerana sudi memberi ulasan tentang persoalan yg saya ajukan...kekuatan umat melayu adalah pada kelembutan peradaban dan kelembutan ini jgn disalahtafsirkan dgn kelemahan. pepatah melayu ada mengatakan air tenang jgn disangka tiada buaya, oleh itu jgnlah dijolok sarang tebuan. namun begitu, org melayu jgn cepat melatah. marah kita biar bertempat biar kena pada isu sebenar.

singh nak saman sultan tu kerana kita org melayu sendiri yg menidakkan kuasa raja2 melayu. yg terpekik, terlolong menghakis raja2 melayu bukan org lain, org melayu sendiri...jadi mengapakah kita nak marah kat singh kerana kita sendiri yg memberi peluang.

pepatah arab mengatakan bahawa jgn salahkan kapak yg menebang pokok tp salahkan gagang yg memberi kuasa kpd kapak utk menebang pokok.

timakasih tok ghimau sekali lagi krn bagi peluang kpd saya membebel dalam blog tok ghimau. salam perjuangan, rightly or wrongly we have to take a stand. jgn ader yg duduk atas pagar. yg duduk atas pagarlah yg menyebabkan Malaysia jadik mcm nie...namun begitu, hormatilah perbedaan pandangan dan pendapat. biarlah dgn perbedaan pendapat itu menggariskan rasa hormat sesama insan.

Harimau-Menaip said...

Zh Ibrahim,

Tone penulisan saya mungkin kasar tetapi percayalah yang ia tidak begitu. Saya mengalu-alukan perbezaan kerana ia membuat kita bertambah matang.

Saya bukan bercakap bagi pihak sesiapa tetapi mewakili benak pihak ketiga; iaitu pihak yang sering terpinggir.

Salam Tuan.

umialia said...

dia kata pemuda UMNO celaka, bukan MELAYU celaka.
puak tu je kena.
Kalau sungguh pembela Melayu ,cuba bangkit tentang kenaikan tol nih

Sedingin Salju said...

Ah, si oku ni tak layaklah jadi MP. Dia langsung tidak memperjuangkan nasib oku.

berasap berapi said...

wei harimandul...
ko cakap singh tu mulut capui tapi hang punya tulisan tak hengat punya celupar...aku xkisah ko nk kutuk mana org pon tapi ingat la sket bila hang sendiri yg dapat peluru 2 biji...
ada hang nk wat muka bodo or buat muka tin sardin? aku gerenti konfem gaya hang macam ayam berak kapoq.
xsedar diri btui...ngutuk org berani ke depan tapi kalo hang dh cukup berani awat xtaruk saja muka pasport sebenaq kt blog sendiri?
tuhan cipta sebaik2 jadian pon nk jadi rimau...hadoyaaiii...org mcm ni pon ada ka...?

Harimau-Menaip said...

Amboi berasap berapi,

Macam lah bapak hang lahirkan hang sebagai asap lak. Bukankah asap itu makanan Jin?

Bolo punya olang.

kerispuaka said...

memang bangang puak2 Umno ni