Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

27.2.09

Itu Banggali adalah King yang Palsu. King sebenarnya adalah...

Ceh. King konon. Kau ingat Harimau tak kenal siapa king yang betul? Klik SINI dan kalian tahulah jawapannya nanti.

Harimau ada juga terima sms dari teman yang mengatakan bahawa Pemuda UMNO bodoh sebab tak tahu, maksud "Singh" dalam bahasa Punjabi adalah "King".

Tertanya juga benak Harimau, tang PPSMI kita mahu dalam bahasa Melayu tapi tang yang ini buat hapa pula nak peduli dengan bahasa Punjabi? Lupa pula nak suruh member tu check maksud perkataan "Celaka" dalam bahasa Punjabi. Entah-entah maksud dia "Karpal" kot? Manalah kita tahu kan.

Akhir qalam, dah tahu siapa King yang original?

Harimau: teringat kat musuh lama...anak Ajaib Singh.

6 comments:

EjdeeJasmi said...

hihiii..lawak la tn harimmau ni..sekali kelakar jugak ye..king apa..king kong?..hikhik

lann-b said...

saya teringat satu cerita semasa saya sekolah dahulu. ceritanya mengenai seorang singh yang ditangkap kerana merogol anaknya sendiri.

hakim: awak didapati bersalah kerana merogol anak awak sendiri.apa rayuan awak.

singh: tuan apa susah. saya sendiri bikin. saya taroh apa salah.

ternganga tuan hakim.

Harimau-Menaip said...

Banyak juga lawak pasal Abang Ali tetapi tak manis. nanti disangka mengeruhkan hubungan kaum pula.

Thanks Lan dan Jasmi.

@LiYaNNuaR said...

dah meroyan apa dia tuh camtu??

melayuangkat said...

Salam anakku,

Kita pun hairan tiba tiba Karpal jadi 'hero' pada sesetengah Melayu itu sendiri..pelik bin ajaib.

UMNO pula yang mereka marah.

Sedingin Salju said...

Ha itulah padahnya jika PR diberi lebih kedudukan encik.