Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

17.2.09

Tidur Bogel

Ketua pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo mendesak ahli exco kerajaan negeri Selangor, Elizabeth Wong supaya meletak jawatan exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, ekoran penyebaran foto-foto bogelnya kepada umum."Ini adalah masalah moral. Dulu Datuk Seri Dr Chua Soi Lek pun letak jawatan," katanya kepada Malaysiakini. { sini }

Inikah kualiti Ketua Pemuda yang UMNO mahukan? Kita bukan terlalu dungu untuk membezakan yang mana berpolitik secara ikhlas dengan berpolitik untuk menonjol diri.

Bukankah khabarnya gambar Elizabeth adalah gambar "pelbagai posisi ketika tidur sambil berbogel"? Bukankah itu sangat jauh bezanya dengan penzinaan DS Chua Soi Lek?

Di mana pula Kak Ijad yang dulu lantang mempertahankan nasib wanita yang teraniaya? Elizabeth ni bukan Wanita ke? Tertanya juga jika masih wujud insan-insan yang ikhlas dalam memperkatakan nasib malang orang lain. Ada atau tiada?

Sejenak, bayangkan kita berada di tempat Elizabeth. Adakah kita akan men"cili" kan mulut-mulut puaka yang menuang cuka ke atas luka? Atau menangisi nasib malang kita sendirian? Entahlah.

Harimau : terlalu sibuk akhir-akhir ni. Maaf kerana lewat update blog.

20 comments:

PakDinSenawang said...

Hahaha bila malam cuaca panas, den memang tidur tak berselimut.. Kadang2, kain pelekat den tersingkap.. Bini den tak kata pun den tak bermoral dan mesti "letak jawatan" sebagai suami..

QasehNuryz said...

Salam Bro Harimau,

Apa yang berbeza ya?

Tidur dengan teman lelaki yg bukan suami itu perkara mulia ya? Bukan 'zina' ye?

Walaupun beliau bukan ore islam tapi sudah tentu ada belajar pendidikan moral di sekolah bukan?
Chua Soi Lek pun bukan ore Islam.
Sama saja kategori nya..

Cuma sorang tu lelaki..yg sorang ni perempuan.

Sy simpati dengan nasib yg menimpa Elizabeth ,ya kita akan bawa yg isu ini ke muka pengadilan.Manusia yg menjatuhkan maruah beliau harus di dakwa..

TAPI jgn di nafikan ttg perilaku salah moral wanita ini.

nuraleeyaiman363 said...

Salam perkenalan Tuan Harimau.

Dalam politik, tidak ramai ynag ikhlas semua ada matlamat tersendiri.

Tu yang buat cheq menyampah kat depa.

Anonymous said...

Moralnya Elizebeth yang masih bujang tidor satu bilik dengan bekas teman lelakinya. Ugama apa yang membolehkan perbuatan sedimekian? Memang patut letak jawatan? Memalukan anak-anak perempuan saya sahaja.

Budak Parlimen BAGAN DAT0H said...

ape nk heran..
wat malu 0wg jawa jer khir t0y0 ni..
psl ak p0wn jawa.
s0i lek2 da ade fmily,ade bini.
eli ni lum kawin,ntah ex bf die da d'byr bpe juta ntah..
\skang ni mcm leh jd,jnji duit..
kal0 x psl duit xkn r perak neg

reez said...

Salam ziarah,

Ini soal salah diri sdr. Sdr cari pasal, sdr juga la kene tanggung malu.

Soi Lek carik psl dgn ada skandal seks, dia sedia berundur.

Bg Eliz, dia pun carik psl sbb benarkan org amek gambar dia gitu. So dia pun harus sedia utk berundur.

GAFARO said...

salam, pagi tadi wanita MCA menyuarakan pendapat yang bagi saya agak bijak,bukan seperti Khir Toyo.Dan bagi saya juga MCA tidak menangguk di air keruh.

dengan mengatakan ia satu eksploitasi terhadap wanita ia akan menaikkan sedikit reputasi MCA

jadi kalau nak tau ape MCA kata beli la metro.

Anonymous said...

Doktor gigi ini mana ada modal.

Komen mengenai Toyota Camry.

Suruh orang letak jawatan.

Rasanya itu saja yang dia.

SAYANG SARAWAK said...

cakap siang pandang-pandang,
cakap malam dengar-dengar...

TAIPINGMALI said...

itu kak ijad duduk tiam-tiam lah,,,,itu Miss Eli,,,bukan kena logol,,,,,

Pemuda Pelapis said...

Sabor yeop! Bawa bertenang. Jom baca siapa sebenornya yang terjah Elizabeth Wong telanjang? Jangan tak ambil tahu, kena ambil tahu.

NI DIA ORANGNYA - KLIK DAN BACA

Anonymous said...

harimau,
Bukan hanya pistol atau pisau yang tajam boleh membunuh sesuatu nyawa tapi dengan gambar perempuan yang terkangkang juga boleh dijadikan senjata untuk membunuh jika tidak pada nyawanya tapi boleh membunuh kerjaya politiknya.

Meletakkan sepenuh kepercayaan pada lelaki yang selalu bermain diatas tubuhnya tanpa mempedulikan sikap curang yang akan berlaku keatasnya, adalah kesilapan dan kesalahan tuan punya badan yang tidak pandai menjaga kemaluan sendiri...

Pemimpin jenis ini memang perlu disingkirkan sebelum lelaki dari parti UMNO-BN bertambah berahi..terutama pada Khir Toyo.

Kita tidak menuduh tapi dari faktanya memang ahli politik dari UMNO kebanyakkannya gila sex rambang.

Mereka banyak duit dan mereka terkenal, oleh kerana itu sex adalah sebahagian dari keperluan diluar rumahnya.

Sekarang giliran Selangor mengadakan pilihanraya kecil Bukit Lanjan. Semuga para pengundi disana tahu memilih samada mahu penyapu atau mahu air percuma.

fital said...

tidur bogel pun nak jadi hal,
hai hentahlah. Tapi kalu harimau nampak mcm mana, lari ke terkam/

Harimau-Menaip said...

Fital, den terkam lah...

Buat semua,

Rasanya memang silap YB Eli tetapi beri lah dia ruang untuk menyelesaikan perkara tersebut dulu. Sekurang2nya, kita berperikemanusiaan.

WIRA DAMAI said...

Tanpa disangka-sangka oleh Khir Toyol (si perancang) isu foto separa porno yang membabitkan Elizebeth Wong, akhirnya kes ini turut mendapat sokongan dari Wanita PAS, DAP, MCA & GERAKAN yang masing-masing menyifatkan apa yang berlaku terhadap Elize ini sebagai pencabulan terhadap maruah seorang wanita.

Dimana Wanita UMNO? dulu masa isu mulut celupar Bung Radin dalam kes BOCOR yg melibatkan YB Fong Pu Kuan (Batu Gajah).. semua pemimpin wanita dari parti2 politik yang berbeza buat bantahan tapi Wanita UMNO takde pun. bahkan Wanita UMNO menyokong Bung Radin.

sikap Wanita UMNO memang telah dijangka.. suka tengok org pompuan lain dimalukan.. wanita UMNO tak kesah pompuan lain dimalukan..

yang penting bagi wanita UMNO ialah kuasa, duit & harta.. maruah sesama wanita sanggup diketepikan.

kita nak tanya Cik Puan Besar Rosyatika (Wanita UMNO Telok kemang) dalam hal ini..

(WIRA DAMAI)
nak tengok wanita putus haid menjawab soalan ini..

huhuhu....

www.ops2012.blogspot.com/

bluehope said...

Bogel, kalo sendiri je tengok takpe tapi kalo satu M'sia tengok??? Apa YB Eli nak wat, kan?? Tak kan dia nak buta kan semua rkyat M'sia.. yg dah tlepas tu apa leh wat. Tapi kene jga2, hati2 agar tak tlepas lagi.

EdiÁ•ě said...

harap2 gambar khir toyol amput 2 ayam china kelaur besok!

heaven_eye said...

Harimau. Saya ada pic dia.. hikhihik

DatOk ZeQ said...

sahabat bloggers

kalau nak sangat tengok gambar Eli cepat cepat klik blog aku..atau klik URL ni http://www.dana4u.biz/?id=DatOK ZeQ....jangan tak klik..!

fital said...

hariamu kalau terkam jaga2 sikit dia tak sunat ..