Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

26.2.09

Penulisan Paling Celaka Dalam Sejarah Kecelakaan

Maka, celakalah buat mereka yang mencelakakan orang lain. Kecelakaan bukan boleh dibuat main. Sekali celaka badan, seumur hidup merasa kesannya. Bolehkah kita meletakkan lebel "Celaka" kepada sesiapa? Boleh, jika kita memang mempunyai bukti bahawa si polan yang di celakakan memang betul-betul celaka.

Masalahnya, orang tengok dan rasa, individu yang mencelakakan orang lain adalah lebih celaka dari segala celaka. Adakah Malaysia ditimpa kecelakaan dengan mempunyai keturunan-keturunan celaka itu? Kalau ya, memang sah lah kita tertimpa celaka secara beramai-ramai.

Celaka betul!

Pantun yang dirasa cukup celaka yang pernah singgah ditelinga Harimau yang tidak celaka langsung ini ialah:

" Celaka Celanat, Karpal Singh Tak Bersunat?".

Celaka betul pantun tu (macam orangnya?)

10 comments:

sumandak bayu said...

hebat nukilan ni..... Sumandak akan bagi 5 bintang untuk PANTUN CELAKA je....

mediamalaya said...

boleh tok rimau jelaskan dengan lebih lanjut maksud celaka supaya bangsa lain tidak sewenang2nya menggunakan perkataan tersebut

melayuangkat said...

Salam anakku,

semoga Pantun ini sampai pada Karpal.

pemandu teksi said...

Tok rimau...
wah..pandai2 yo tok tukar versi asal pantun ni kan..!
versi asal pantun ni "celaka celanat..orang melaka tak bersunat..!!"
eden tak tau lah macamano lak orang melaka buleh terbabit dalam pantun ni..!

singamaraja said...

Auuuum!

Memang orangyang celaka harus saja di celakakan

Pak Oncu said...

harimau dah menunjukan kuku,,,,,,,,

Anonymous said...

SALAM TOK RIMAU...B-)
Tok dh tengok ko KARPAL punyo...tau yo pulak dio tak bersunat? Musykil jugak dgn TOK RIMAU ni..
Keh!keh!keh!keh!!!

Kerajaan Rakyat said...

Salam Tok Rimau,

Kamus Dewan mentakrifkan perkataan 'celaka' sebagai -

malang, sial, tidak baik.

Keterangan perkataan: mencelakakan - menimbulkan kecelakaan atau menyebabkan kerosakkan.

Apakah benar Pemuda UMNO mendatangkan kecelakaan?? ......

Salam takzim.

Harimau-Menaip said...

Terima kasih Tuan Kerajaan Rakyat. Maka, jawapan Tuan telah menjawab soalan media malaya.

Penandu Teksi, arwah abah den orang melako. Takkan den nak kutuk diri sendiri?

Anonymous, banggali memang jarang sunat. Karpal ni, den tak pasti la. Sobab tu ado tanda soal.

Pak Oncu, kuku sikit je.

singamaraja dan sumandak, thanks.

Waalaikumussalam Ibu, Karpal dan keturunan beliau semakin lebih. Pemuda UMNO pun tak wajar mengamuk tetapi kesalahan patut diletakkan pada siapa yang mulakan.

Sedingin Salju said...

Ya, pemuda jangan selalu panas baran. Jika ini sikap pemuda, rosak nanti.