Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

17.2.09

Tan Sri Mohd Isa Bukan Zulkarnain

Beliau sebaliknya meminta Elizabeth yang dikaitkan dengan penyebaran gambar bogelnya dalam internet supaya berehat dan memikirkan semula hasratnya itu.SAH!!! Bapak Borek Anak Rintik. { sini }


Maaf jika tajuk penulisan ini mirip rancangan Astro Prima. Apa yang Harimau mahu ulas, bukanlah pengisian tulisan blog atau rancangan tersebut tetapi kecelaruan orang Melayu menelanjangi (maklumlah, musim orang telanjang) isu-isu yang bersangkutan dengan "Pemilihan Pemimpin Ulul-Albab". Jika di Indonesia, khabarnya pemilihan pemimpin akan berpaksikan kepada ajaran agama Islam dan pemimpin wajib pandai mengaji Al-Quran. Kedengaran agak bagus walaupun hasilnya belum tentu.

Jika diamati struktur kepimpinan UMNO Bagan Pinang, tertanya di benak, kenapa pula Tan Sri Isa Samad yang telah dihukum rasuah/politik wang dalam pemilihan UMNO yang lalu masih diangkat menjadi pemimpin/Ketua UMNO? Inikah pemimpin Ulul-Albab yang paling menepati kriteria? Haru betul kalau inilah penterjemahan Pemimpin Ulul-Albab oleh mereka.

Pernahkah kita bertanya diri kita atau sekurang-kurangnya menjadi jantan untuk menolak pemimpin yang korup dan tidak bermoral? Tidak ramai yang berani.

Jika Melayu berterusan memilih dan mengangkat pemimpin korup (atau bekas pengkorup), percayalah bahawa walau dirangka seribu pelan sebaik dan sehebat DEB, pasti Melayu tetap miskin dan tidak mampu menggapai dan menikmati kekayaan (secara total) di negara sendiri.

Tiada pilihan ataupun ultimatum; kita wajib berani jika mahu parti anutan kita relevan dalam peta politik Malaysia.

Harimau: pukul kerana sayang.

12 comments:

Parpu Kari said...

BAGUS, INGAT MENGINGAT SATU PERILAKU YANG BAIK...

Anonymous said...

salam....

nak tahu macam mana puak2 UMNO kaya boleh tgk website ni...jgn lupa join skali...hehe... www.ceramickedah.com

Anonymous said...

salam.
Sebenarnya PKR yg dipimpin oleh DSAI memang bijak lebih2lagi dapat nasihat org Yahudi... bertambah2lah pintarnya menipulasi keadaan di Msia ni....
Kes Elizabeth ditimbulkan oleh PKR untuk menutup cerita pertukaran kerajaan di Perak yg sangat menjatuhkan imej DSAI yg menjaja projek lompat parti yg kena batang hidung sendiri... jadi untuk menutup malu dijadikanlah cik Elizabeth sbg kambing hitam.. ada FAHAM!!!!!

WIRA DAMAI said...

ada info mengatakan Ias Samad skrg ni dah nikah dgn Bibi Sharliza.. si Bibi Sharliza ni gilakan Isa Samad smpai sanggup mintak cerai dari laki dia..

ala hai.. apa nak jadi dgn dunia Puteri UMNO skrg ni.. dah berlaki pun masih nak mengejarkan Isa Samad yg tua tu..

kalau ada apa2 info menarik mengenai story ini.. post la..

tapi apa yg jelas skrg ni kepimpinan UMNO Telok Kemang dipenuhi dgn budaya ambik bini org, bawak lari kekasih org & khalwat dgn anak dara org.

dulu kes bekas YB Faizal, lpas tu ke YB Azman.. skrg ni kes Isa Samad dgn Bibi plak..

huhuhu

fital said...

akhir zaman ni susah nak cari pemimpin yang ulul albab.Tapi kalau ada pilihan pilihlah yang hampir-hampir kepada ahmad albab.

Anonymous said...

Salam. Tan Sri Isa belum bernikah dengan mana-mana perempuan termasuklah Bibi hingga kini... fitnah, gosip dan berkata bohong adalah Dosa..tunggu je la laknat dari Allah.

Anonymous said...

jgn sedap menaip je..mana ada tsi mcm tu. aku ikut tan sri isa dari aku sekolah rendah sampai dah kerja dan berkeluarga..korang tak tahu jgn sedap cakap je. takut makan diri. Setahu aku le masa dia jadi menteri besar, minta je bantuan pasal pendidikan dah tentu dapat..mmg tak byk tetapi membantu.. itu pun ada org yang tak sedar diri. tak bersyukur ttg apa yang tsi dah tolong..

Anonymous said...

China and Russia put the blame on some screwed up experiments of US for the earthquake that happened in Haiti.
Chinese and Russian Military scientists, these reports say, are concurring with Canadian researcher, and former Asia-Pacific Bureau Chief of Forbes Magazine, Benjamin Fulford, who in a very disturbing video released from his Japanese offices to the American public, details how the United States attacked China by the firing of a 90 Million Volt Shockwave from the Americans High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) facilities in Alaska
If we can recollect a previous news when US blamed Russia for the earthquake in Georgio. What do you guys think? Is it really possible to create an earthquake by humans?
I came across this [url=http://universalages.com/hot-news/what-happened-in-haiti-is-it-related-to-haarp/]article about Haiti Earthquake[/url] in some blog it seems very interesting, but conspiracy theories have always been there.

Anonymous said...

Howdy

I am new to this site. Lots of people have added so many good things here. Please accept my little contribution towards community. I would like to share some [url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips]quick weight loss tips[/url]. If you need to know how to lose 10 pounds in a calendar week, you are probably not searching for a standard diet and workout plan. You can lose weight with a common diet and work out plan, Still this takes a lot of time doing intense cardio practises and following a strict diet. Here I will outline the exact steps that I took to lose 10 pounds in just a week.

1. Stay away from all fried nutrients for the week
2. Drink In an 8oz glass of Citrus paradisi with breakfast each day. (this speeds up your metabolism)
3. Consume limited portions (stop eating when you are full)
4. Instead of taking 3 large a meals a day, consume 5-6 small meals to keep your metabolism up and keep your body burning fat.
5. Do not eat anything after 9pm. When you eat that late your body does not burn off the calories.
6. Proper sleep is necessary everyday.. Not taking adequate sleep causes been proven to be a major factor to the body storing excess fat.
7. Use a body/colon clean for the 7 days. This will get rid of unneeded weight stored close to the stomach area as well as cleanse your body of harmfull pollutants that cause you store fat and feel tired. Flush away excess pounds around the stomach area that otherwise would be hard to lose.
8. I advice you using Acai Berry Diet Pills. This one is proven to work, and you can get a free trial.
9. For those people who need to burn fat quickly, avoid alcoholic drink.
10[url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips].[/url] A low GI diet is an outstanding method of burning fat quickly.

Thanks![url=http://www.weightrapidloss.com].[/url]!

Anonymous said...

Hi, as you may already noted I'm new here.
I will be happy to receive some assistance at the beginning.
Thanks in advance and good luck! :)

Anonymous said...

Hi,

I am new here..First post to just say hi to all community.

Thanks

Anonymous said...

Hello

It is my first time here. I just wanted to say hi!