Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

4.2.09

Kategori Ahli UMNO (seperti yang dijanjikan)

Akan bersambung malam nanti. InsyaAllah.

{terima kasih kepada komentar yang mengingatkan bahawa blog ini wajar neutral}

--------------------------------------------------------

kemaskini jam 7.00 malam

Bagi mengenal pasti kategori-kategori UMNO amatlah mudah dan atas sebab itu, taktikal dan muslihat UMNO tampak basi melainkan rombakan besar-besaran dilakukan terutama Pasca pemilihan Mac nanti. Dibawah, adalah 8 kategori ahli UMNO dikedudukan paling atas setelah disenarai-pendekkan.
  1. Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bangsawan, Faham asas perjuangan, pandai politik dan ikhlas berjuang (hampir pupus)
  2. Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bawahan, Faham asas perjuangan, pandai politik dan ikhlas berjuang (jarang-jarang)
  3. Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bangsawan, Benak asas perjuangan, bodoh politik tetapi berjuang kerana kekayaan (ini paling ramai)
  4. Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bawahan, Benak asas perjuangan, pandai politik tetapi bangang berjuang.
  5. Mereka yang bukan dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bawahan, Faham asas perjuangan, pandai politik dan ikhlas berjuang.
  6. Mereka yang mata duitan (berlambak).
  7. Mereka yang bukan Melayu tetapi mengaku Melayu dengan nawaitu untuk mentedarah kekayaan secara songsang (segelintir telah diangkat menjadi pemimpin)
  8. Mereka yang tiba-tiba muncul dan menjadi golongan atasan UMNO tanpa ditapis dari cawangan dan bahagian.

Siapa boleh namakan golongan 6, 7 dan 8, dia memang pandai.

4 comments:

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Ok, saya akan tunggu malam ni hee.. sambil lepak2 depan TV dengan anak bini.. heeee..

Sedingin Salju said...

Encik, dia punya kategori mana encik?

ustazSAID said...

Salam, aku ada nama tp malas aku nak tulis...

xsupulai said...

Golongan 6:
-ADUN Behrang - postman
-ADUN Changkat Jering - Kapten
-ADUN Jelapang - amoi hah....

Golongan 7:
-Pengerusi putera amno.

Golongan 8:
-KJ aka Menantu Pak Loh...