Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.2.09

The Magnificent Anwar


Semakin UMNO memfokuskan pandangan dan tumpuannya ke Perak, semakin mereka tidak sedar bahawa Negeri Sembilan berada di dalam keadaan tergugat. Melalui sumber-sumber yang boleh dipercayai, ada Adun-adun yang akan berhijrah parti dan seterusnya menukar landskap politik Negeri Sembilan. Agensi kerajaan dalam keadaan berjaga-jaga bagi menangkis sebarang kemungkinan tetapi bukankah strategi Anwar Ibrahim itu halus lagi tajam? Hanya yang berilmu tembus-pandang sahaja yang sedar.

Kita tunggu dan lihat. Jika Perak berstatus-quo, mungkin Negeri Sembilan yang akan memeranjatkan semua. Di kala itu, saya akan menggelar DSAI sebagai "The Magnificent Anwar".

9 comments:

ayor lemuju said...

Aku tetap benci orang nak masuk rumah ikut pintu belakang. Aku lagi benci orang suka main belakang-belakang.

Harimau-Menaip said...

Tuan Ayor (sahabat lama),

Benci Tuan itu, bolehkah bertukar menjadi sayang? manalah tahu..

hehehe..

Bab ADUN N9 tu, saya dengar perkhabaran angin. Mungkin ia betul.

toksetiu said...

bila dah suka belakang,jadi kerajaan pun ikut pintu belakang..apapun semoga UMNO akan terus berjuang,..ini semua ujian Allah..'TASAMMUH''BERLAPANG DADA

Sedingin Salju said...

hadapilah ujian tuhan ini.

mountdweller said...

Semuanya bersilat dengan seni tipu helah. Yang kalah memang tertipu dan yang menang memang berhelah.

Che Eduardo said...

Saudara,

Rakyat sedang dipermainkan. Tak ada rasa hormat bagi undi rakyat. Pilihan rakyat..

Che

Topengperak_Xinwugi® said...

http://cetusan-hati.blogspot.com/2009/02/dua-pilihanraya-kecil-tekanan-baru.html

tlg publish dekat blog masing2...

aku said...

tuan,pada pandangan saya ini dinamakan politik.sedangkan semasa zaman sahabat nabi pun pertarungan politik membabitkan pertumpahan darah.

tidak dapat tidak, perkara ini merupakan sifat yang ada pada sesetengah manusia.

kaji balik sejarah.Dari zaman Julius Caesar hinggalah sekarang.Semua tamadun dalam dunia ni ada muslihat dan tipu helah dalam politik.

Mana tahu mungkin Allah nak tunjuk sesuatudalam situasi ini.Pemilihan UMNO dan Pilihanraya Kecil?Bagaimana agaknya suasananya nanti?hehehehe..2 perkara dalam satu masa?

Lagipun 2 orang Exco Perak tu memang saya dah dengar dari orang kampung saya di Taiping, mereka ni tak boleh diharap dan hanya mengharapkan projek.

Kalau saya lah, memang patut di humban keluar dari memegang amanah rakyat dari diperap lama-lama.

Anonymous said...

Saya rasa, Anwar tak boleh diharap!