Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

20.1.09

Barisan Malaysia Perkasa

Jika mahu Malaysia perkasa, barisan kepimpinan Malaysia perlulah diperkasakan dahulu. Pemimpin wajar dari mereka yang boleh memimpin. Setelah ditambah dan ditolak, mungkin Kabinet Malaysia Perkasa perlu begini:

Perdana Menteri Malaysia : Anwar Ibrahim

Timbalan Perdana Menteri Malaysia 1 : Abdullah Badawi

Timbalan Perdana Menteri 2 : Hadi Awang



Menteri Kanan 1 :Husam Musa

Menteri Kanan 2 : Muhyiddin Yasin

Menteri Kanan 3 : Lim Guan Eng



Menteri Pelajaran : Khairy Jamaluddin

Menteri Agama Islam : Nik Aziz

Menteri Asas Tani : Salehudin Ayub

Menteri Perumahan : Tien Chua

Menteri Wanita : Nurul Izzah

Menteri Kewangan 1 : Mukhriz Mahathir

Menteri Kewangan 2 : Khalid Ibrahim

Menteri Kewangan 3 : Loke Siew Fook



Menteri-menteri lain:


  • Shahrizat Jalil

  • Saifudin Nasution

  • Razali Ibrahim

  • Syamsul Akin

  • Nik Nazmi

  • Harimau Menaip

Adalah beberapa nama yang hebat-hebat yang perlu mendapat persetujuan dan verifikasi dari PM, TPM 1 dan TPM 2.

Harimau : lain macam je nama terakhir dalam senarai menteri tu?

22 comments:

Anonymous said...

salam

Alangkah bagusnya apa yang tuan utarakan ni menjadi realiti.Sama-sama menyumbang ke arah Malaysia yang dinamik.errr..nama last tu den nampak semacam je..hehehee

wasalam

pemerhati

QasehNuryz said...

Hmm..
Takyah tgk barisan kabinet yg seterusnya.
Nama PM Malaysia tu pun mintak cross 44 angles.
Perkasa kah malaysia dgn barisan impian baru ni?
uhhh.

Harimau Menaip utk jwtan Menteri Nikah Kawen ;p

Kerajaan Rakyat said...

Salam YB Menteri,

Harapan saya janganlah hendak Harimau Menaip dilantik menjadi menteri pertanian atau perhutanan, pupus haiwan lain.....

Salam takzim

albanjari said...

YB,
nama aku, hang sangkut kat mana plak ? wakakakaka..!!

Harimau-Menaip said...

Tuan AlBanjari akan jadi SetPol den.

Tuan Kerajaan Rakyat akan jadi penasihat den.

Qaseh akan jadi kekasih den. Jangan takut. Takkan ada insiden C4 punya.

Lampu Suluh said...

Assalamu'alaikum..

nama yang terakhir tu silap taip ker??

:)

Watan Marhaen said...

Assalamualaikum,

Poser from me;

Why Pak Lah?
Why KJ?
Why Sharizat?

There are others who are more 'qualified' from UMNO to join the futuristic cabinet. Those who may not be known for their 'loud' voice but loud enough in their works and moral.I think you know better

Harimau-Menaip said...

Tuan Torchlight,

Eh, sapa pulak letak nama den ni...

Watan Marhaen,

Saya letak nama mereka untuk mengelakkan ketegangan kaum...hehehe..

Sedingin Salju said...

Encik, menteri untuk orang buta takdakkah? kalau takdak mai bagi kat aku. Aku nak jugak jaga si buta si buta ni semua.

reez said...

Salam,

Mule² baca senarai Kabinet tu fuhhh~ gile hebat la ramalan tu..

Tp yg den musykil ni menteri kabinet last skali tu Harimau Menaip ye..
Ape p/folio yg sesuai utk Harimau Menaip?

Menteri Pertanian & Asas Tani bole ka?
hehe~

*gegurau je Tok Rimau~

Edi神 said...

mana kapal sink, dah karam kah?

Anonymous said...

bro, best la, tp yang lastu mmg wa x setuju hikhik,,,, wei, watla satu senarai lengkap, antar kat semue bloggers n paklah ke, manae tau dapat restu, aman mesia, najis antar gi monggol, kita pakat tumpu ekonomi lak, baru maju dari singapore, ni asyik politik je dari pilihan raya sampaila ke pilihanraye huhuhuhu,,, cian mentalili malaysia, x mcm europe n barat, dalam politiking depa pandai. chaows!

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mak Cik hanya setuju jika anakku Harimau Menaip yang jadi PM dalam Kabinet Perkasa ini.

Barulah betul betul perkasa.

Harimau-Menaip said...

Ibu, saya berdiri teguh dibelakang kepimpinan PM, TPM1 dan TPM 2. Saya tidak mahu melawan ketua. Biarlah dimulakan sebagai Menteri dan biar rakyat tengok samada saya boleh diharap atau tidak.

Edi, itu kapal sudah tidak berguna lagi. Sekarang orang guna Bot Laju.

Sedingin Salju, tiada menteri untuk orang buta tetapi awak boleh bekerja di RTM dan berbahasa isyarat ketika berita dan khutbah Jumaat.

Reez, saya memang tak kisah bab-bab gurau ni.

Anonymous, senarai ini masih di dalam kajian. Mungkin nama yang paling bawah akan naik ke takhta teratas...hehehehe..

har ha har ha har har ha ha hahaha haha said...

Hehehe,,,

Ade ati gah Tok Ghimau ni jadi Menteri..anyhow angkat ler bakul sendiri...har har har ha ha ha...

hanitha said...

salam tok rimau, saya sokong sesgt barisan kabinet tu tp perlu ke pak lah n shahrizat??? part tu ader rasa kureng skit la :))

tok rimau amik portfolio menteri penerangan ek.. bg terang n telus segala isu..

asparados said...

ahahaha...cita2 yg menarikk...tapi..

erm...sang harimau ni pro-mahathir kn?

bole bgtau kepada kami tak,apa jasa yang telah dibuat oleh mahathir hingga sang harimau mengidolakan dan mendambakan beliau sedemikian rupe?
hinggakan mahu legasi kuku besi mahathir diteruskan melalui mukhriz...dan juga dasar penswastaan utiliti negara dan perkhidmatan yang mengakibatkan dasar kapitalis semakin menguasai kerajaan...mengakibatkan kebajikan utk rakyat mula pudar dan hilang terus di malaysia ini..atas dasar utk mempercekapkan perkhidmatan yang diberikan...ianya tak dirasai dahulu sewaktu fasa awal pelaksanaannya..tapi mula dirasai 3 tahun kebelakangan ini..

hanaya dasar sosialis saja yang dapat mengembalikan hak rakyat..memilik-negarakan semula khidmat2 yang telah di swastakan kembali...(telekom,MAS,Bekalan Air,LLN @ TNB,LPN etc)

info pengetahuan am: tahukah kamu,bahawa putrajaya itu tersenarai dalam top ten struktur binaan yg membazirkan di dunia??
Putrajaya...di bina menerusi keringat,darah dan nyawa rakyat...

jawab harimau..jawab...aummmmm...

Sedingin Salju said...

Ha, kapal dia dah pecah.

Edi神 has left a new comment on the post "Barisan Malaysia Perkasa":

mana kapal sink, dah karam kah?

Sedingin Salju said...

Aiyo encik, hang ni gilalah. Aku dahlah buta, nak bahasa isyarat lagu mana oi? la hai, lucu pulak aku dengaq statement encik.

Harimau-Menaip has left a new comment on the post "Barisan Malaysia Perkasa":

Ibu, saya berdiri teguh dibelakang kepimpinan PM, TPM1 dan TPM 2. Saya tidak mahu melawan ketua. Biarlah dimulakan sebagai Menteri dan biar rakyat tengok samada saya boleh diharap atau tidak.

Edi, itu kapal sudah tidak berguna lagi. Sekarang orang guna Bot Laju.

Sedingin Salju, tiada menteri untuk orang buta tetapi awak boleh bekerja di RTM dan berbahasa isyarat ketika berita dan khutbah Jumaat.

Reez, saya memang tak kisah bab-bab gurau ni.

Anonymous, senarai ini masih di dalam kajian. Mungkin nama yang paling bawah akan naik ke takhta teratas...hehehehe..

tepet said...

setuju kecuali m.pelajaran......

Faizal Zakaria's Blog said...

harimau menaip pun boleh jadi menteri jugak ke?
Mana aci jitu :-)























Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Laman Blog Baru >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Harimau-Menaip said...

Asparados, nanti den jawab. Ada kerja sikit...