Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

31.1.09

Mahathir The Great


Jika Erdogan kita berikan tabik spring di atas keberaniannya, Panglima Islam yang lagi satu iaitu Tun Mahathir layak digelar 'Mahathir The Great' ; jika tidak di dunia, cukuplah di alam Melayu.

{ baca di blog Ayor Lemuju }

{ baca di Arab News }


Kenapa tiada berita seumpama ini di Kosmo? Tiada juga di Utusan Malaysia? Apatahlagi di Harakah atau di Harian Metro? Jawapannya, memang tiada kerana akhbar tersebut leka meletakkan berita seks, pelacuran, nombor ekor sebagai berita hadapan, pengisi ruangan iklan dan penyeri muka belakang.

11 comments:

NOBISHA said...

Tuan,

Akhbar Melayu hendaklah keluar dari melaporkan hal2 remeh seperti seks, artis dan sebagainya. We need serious Malay language newspapers. Cuba lihat the NYT.

TQ

Harimau-Menaip said...

Benar Tuan. Sampai bila agaknya minda rakyat Malaysia mahu dihadkan kepada seks dan hiburan? Bilakah kita mahu berfikir secara global?

Shitsurei shimashita said...

ke'goblok'kan mereka yg merencana halatuju negara inilah yg harus bertanggungjawab. Apakah senjata yg paling ampuh dalam melalaikan manusia (yakni menahan kebangkitan pemikiran bangsa)?
Tidak lain tidak bukan- hiburan.
Pernah tuan dgr serangan Ratu Isabela dilakukan apabila orang Islam hanyut dalam hiburan.

Shitsurei shimashita said...

Hiburan adalah senjata yg digunakan dalam memerangi umat Islam di Sepanyol- yakni bila hiburan menjadi wardah utama dalam kehidupan, kekuatan sesuatu bangsa itu akan rapuh.
Alhamdulillah, di Malaysia masih ada yg mampu menangkis serangan halus ini.

ayor lemuju said...

Tak perlu gelaran Mahathir the Great. Tanpa gelaran itupun dia dihormati seluruh pelosok dunia walaupun di tanah air ramai yang membencinya. Apa yang perlu kita buat ialah beri dia penghargaan dan penghormatan yang sepatutnya sementara dia masih hidup, supaya bila dia mati anak cucu cicit kita dapat mengenal beliau sebagai tokoh negarawan yang mengharumkan nama negara. Nampak gaya sekarang lebih ramai yang mahu Tun mati dengan nama busuk.

Ingat peribahasa ini:
Harimau mati meninggalkan belang
Manusia mati meninggalkan nama.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Dah sempat kemas apa yang patut dikemas hari ini?

Majalah Majalah di Malaysia kebanyakkannya 'low content' mereka. Majalah Hiburan banyak, Yang mereka agungkan adalah artist dan gossip pasal mereka. Maka lahirlah kebanyakan generasi muda yang idola mereka adalah artist dan pemikiran yang terkatup di ruang itu sahaja.

Yang Majalah atau akhbar Politik pun begitu juga. Fitnah sana Fitnah sini, bohong sana sini, hasut menghasut, memburukkan antara satu sama lain sendangkan ISI tak ada. Fakta fakta sejarah negara atau luar negera berapa kerat sangat yang mereka keluarkan?

Jadi, lahir jugalah generasi muda yang benci membenci, di brain wash dari sekecil kecilnya pemikiran dan taksub pada ideology mereka sahaja. Boleh baca Majalah atau akhbar mereka sahaja.

Bayangkanlah Pemimpin yang Melarang penyokong dan Pengikut baca suratkhabar, suruh baca Majalah/akhbar mereka sahaja. Apa ke benda Pemimpin macam tu??? dan fikirkanlah lama lama nanti apa akan jadi??

Che said...

Sokong 100%!!
Sebab tu saya baca akhbar harian sekali lalu je..tengok tajuk-tajuk penting..

kalau baca lama-lama jadi mual,pening dan muntah-muntah..hehe

Tambak Bunga said...

Tok Ghimau,
Saya amik posting nie untuk di sampaikan kepada peyokong tegar kj..
terima kasih daun keladi..

Anak Jati Kedah.

mountdweller said...

Salam Tok Rimau.

Itu sedikit menghairankan, surat khabar dengan berita sampah masih lagi popular di kalangan orang kita. Nampaknya begitulah juga isian otak orang kita kot?

Wenger J Khairy said...

Salam Tok Rimau,
Sebabnya semua orang tahu - Tun tu tak great ler. Apa yang digembar gemburkan sangat; Tun tidak memberi peluang kepada Pak Lah untuk mentadbir tanpa ada gangguan dan kritikan, macam mana rasa Tun kalu tak nak sampai 6 tahun beliau berkuasa, tiba tiba bekas Perdana Menteri yg lain mengkritik beliau. Beliau naik berang, habis suratkhabar ditutup plak.

No 2) Tun tun mengaibkan nama baik pemimpin pelapis yg muda. Masa Tun tu 22 tahun berkuasa sebagai Pemimpin Paling Berkuasa di negara, tetapi UMNO dan kerajaan harus dibarisi dengan golongan pemimpin muda yg berkebolehan. Tapi ni dia kritik pulak, lepas tu anak dia bertanding jawatan dalam parti. Wooit, kebetulan ke, satu strategi untuk terus berkuasa.

No 3) Apakah kelebihan Tun. Apa yang nak dibangga banggakan. Semuanya ada counter agrument. Misalnya kita kira Jamabatan Pulau Pinang. Dibina dengan kos RM 800j, siapa yg tanggung. Mengapa hingga hari ni perlunya mengutip tol? Siapa yang untung, siapa yg rugi. Tun pakar mem-bisniskan segala kemudahan awam yg sepatunya digemari tanpa rakyat mahren terpaksa bayar, bayar, bayar.

Waziboy

Tambak Bunga said...

Wenger J Khairy;
kau nie lembam ke ape?..bengong semacam ja..tak puas hati kena hentam ngan Piggy Sigh lagi ka?..
2..Yang nampak salah TUN ja, yang bedolah ngan budak hitam tu kau tak rasa banyak salah ka?..
3..biasala kalau 22 tahun 10 kali buat salah,tapi kalau 5 tahun memerintah dah berbakul-bakul salah macam mana?..
Sokong pemimpin sokong la jugak tapi jangan asyik nak kondem orang,takat otak seminit rakan setiakawan nak buat apa..
fikir2kanlah..

Anak Jati Kedah.

Berani Berubah!!!

p/s; maaf Tok Ghimau pinjam komen box..tq