Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.1.09

Siapa ada Ear-plug?

"Hindraf mempersoalkan integriti, akauntabiliti dan ketelusan pasukan polis dan pejabat AG yang mengeluarkan kenyataaan hanya untuk menenangkan keadaan,," katanya. { sini }

Hindraf ni siapa? Bila dia daftar Pertubuhan? Bingit telinga Harimau dengar suara dia...sakit mata Harimau tengok baju oren dia.. Tolong diam. Hangpa ada dengan tiada pun takde beza. So, lebih baik takde!

Sang Mata-mata pun lambat sangat. Takkan kes macam ni yang melibatkan orang dalam pun lambat? Come-on. Inilah ketikanya mahu PDRM bina reputasi dan kepercayaan. Jam terus berdetik dan jika PDRM terus lengah maka Harimau percaya makin banyak parasit seperti Hindraf akan bersuara.

Tidak hairanlah kes Arwah Nurin Jazlin terus menyepi dibawa kemelesetan ekonomi dunia? Al-Fatihah.

6 comments:

melayuangkat said...

Hindraf ini sebenarnya Landasan Politik untuk hentam kerajaan. Itu saja.
Cari lubang lubang yang boleh ditebusi untuk kutuk UMNO, BN, Polis...apa saja.

Yang sedih, ramai naik taraf HERO HERO HEROIN akibat tindakan Hindraf ini.

Pada pendapat Mak Cik Polis pun tidak boleh tergesa-gesa sangat sebab HINDRAF ini tunggu saja apa peluang pun untuk hentam Polis. Biarlah kerja Polis teliti, kalau cepat pun mereka tak hargai. Bising juga. Tapi janganlah Polis lambat sangat pulak.

WaAllahuAlam, terlampau ramai yang ambil kesempatan atas apa berlaku ini untuk mileage masing masing.

Harimau-Menaip said...

Salam Ibu.

Kita tunggu tindakan dari PDRM dengan penuh sabar. Diharap tindakan yang bakal dibuat adalah tindakan yang bijak.

mountdweller said...

HINDRAF adalah setan yang terlepas dari kuil menjadi kuda tunggangan politik. Satu lagi kumpulan pengacau!

Sedingin Salju said...

Encik, ini Hindraf memanglah. Ibarat virus w32.

Anonymous said...

ape masalahnya dengan hindraf? kata negara demokrasi..xkan nak menyuarakan hak mereka xboleh? hakikatnya masih ramai kaum india yang tertindas. contohnya di prang besar, bila putrajaya dibangunkan ramai kaum india disana dihalau..malah banyak ladang2 lain juga mereka menerima nasib yg sama..kenapa kerajaan xboleh dengar dan mengkaji permohonan mereka? Sedangkan mereka ni taraf kerakyatannya Malaysia. Sebagai orang islam kita juga adil dan bertimbang rasa..tuan harimau juga haruslah mendengar dan mengkaji sebab mereka memberontak. realitinya memang ramai antara mereka tertindas di negara ini walaupun kerakyatan Malaysia.

Harimau-Menaip said...

Tuan Anonymous;

Hindraf yang mulakan kurang ajar (rujuk surat dia kepada British) dan dia tidak pernah minta maaf.

Mereka parasit. Mati lagi bagus agaknya.

Saya bukan anti-Indian kerana MIC, IPF dan lain-lain tidak pula saya serang dan perang.

Terpulanh kepada PR dan pemimpinnya mahu sokong Hindraf...tapi maaf jika saya tidak sependapat mengenai Hindraf.

Ini tiada kaitan dengan politik. Hindraf kacau nenek moyang saya. Itu 'pijak kepala' namanya Tuan.