Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

2.1.09

Pemimpin Yang Tunduk Merendah Diri


Pemimpin yang hebat adalah pemimpin yang merendah diri. Tidak hanya memandang ke langit dan bermegah dengan pangkat dan kedudukan. Setiap pemimpin ada cara dan tabiat mereka yang tersendiri untuk merendah diri. Seperti gambar diatas:

  • Tunduk Sambil Memeluk Tubuh : Ertinya seorang yang amat penyayang dan merasa takut jika tugasan harian tidak dapat disiapkan.
  • Tunduk Sambil Menumbuk Muka: Ertinya seorang yang mahu berkongsi 'kesakitan' yang dialami oleh orang bawahan.


Sayang, tidak ramai pemimpin seperti mereka di Malaysia.

13 comments:

Topengperak_Xinwugi® said...

kah kah kah kah kah... lepas ni Pak Lah tak kan keseorangan... dah ada geng insya-Allah...

2-2 kaki tidur... sorang dah kompom di Parlimen, sorang lagi on the way...

Bravo Malaysia..!

Harimau-Menaip said...

Sayang Tuan Topengperak, tak ra,ai pemimpin seperti mereka.

Kita nak lebih ramai pemimpin yang merendah diri.

Dark Lord said...

haha... pedas post ni En Harimau...

ps:Lame saya tak active sbagai blogger... rindu juga pada tulisan En Harimau

Isa said...

Lepas ni PakLAH mesti tersenyum simpul...

" Dulu hampa kutuk aku no..., La ni hampa tengok sendiri.. aku dah ada member zzzz.."

Isa said...

"Dulu hampa kutuk aku no..., la ni hampa tengok.. aku dah ada member zzz...z..." kata PakLAH sambil menyanyi lagu Madu Tiga...

Tambak Bunga said...

Tuan Ghimau,
sekarang nie sukj dok melatah pasal blog buat iklan,contohnya yg terbaru chedet.padehal dia tiap2 hari dok iklan tak bebayar kj tak bising pon...camner aaa?...

Sedingin Salju said...

Tak pa, kita tunggu.

Pemuda Pelapis said...

Ha! Ha! Ha!
Lawak tahun baru 2009.
Syabas!

PANTUN SELOKA:

Masak lemak cili api memang pedas,
Sekali-sekala nak jamah gulai nangka,
Dah puas mengutuk di tahun lepas,
Tahun ni beralih pulak ke lawak jenaka.

kulupSakah said...

tunduk sambil memegang punei takde ke?tapi aku rasa dia menang tu..

mountdweller said...

salam Tok Rimau.

Apa kata kalau tunduk sambil peluk tubuh tu "Kau buatlah semua kerja, aku dah lepas tangan, aku nak tidur"

Yang satu lagi tunduk dan tumbuk muka "Iii.. geramnya, buruk sangatkah muka aku ni, sampai tak manusia nak sokong"

EdiÁ•ě said...

malam2 pergi disco kot?

GOMO said...

ANJING BETINA MENYALAK BERKEHENDAKKAN BATANG!!!http://gomo-no1.blogspot.com/2009/01/panta-punya-betina-anjng.html

Anonymous said...

Salam Sang Belang.

Kahkahkah, rupanya kau ni PELAWAK juga ye GHIMAU.

Pesanandari...

PENEMBAKGHIMAU.