Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

14.1.09

Januari Yang Hebat


Hari ini adalah hari lahir Tuanku Muhriz. Walaubagaimanapun Negeri Sembilan tidak bercuti dan tahun ini tiada lagi cuti umum bagi meraikan Hari Keputeraan Yang Di Pertuan Besar.

Nampaknya, ramai juga yang lahir pada bulan Januari seperti Khairy Jamaluddin, Siti Nurhaliza, Tuanku Muhriz dan .....Harimau Menaip.

Dan tiada sambutan buat ku pada 12 Januari yang lalu. Al-maklumlah, orang kecil.

9 comments:

albanjari said...

salam tok rimau,
selamat hari lahir yang ke 12? eh! Apapun orang kecil mcm kita menyambutnya ala-ala kadar saja,cukuplah berkenduri 10 gantang gandum utk tetamu..ye dak! Jika jadi org besar mungkin 1 gantang sudah cukup! Makin besar makin kedekut..!

QasehNuryz said...

Eppi belated besday bro rimau.
Teruskan mengaum;p

Harimau-Menaip said...

Salam AlBanjari,

Statement hang memang kelakar...

Ms Qaseh, terima kasih. Dah tua dah den ni...

fital Ahmad said...

happy birthday to you Mr Tiger

tapi yang ke berapa ?

saya juga lahir bulan ni 3hb. isteri saya kata orang lahir bulan januari cepat tua kerana masuk aje tahun baru umur dah meningkat.

Oh ya sebut pasal harimau ni teringat saya cerita harimau dengan orang melatah. satu hari seorang perempuan tua pergi cari akar kayu kat hutan tiba . harimau mengaum dia mengaum.Harimau kedepan dia kedepan, lama-lama harimau tu pun cabut lari...

tepet said...

selamat hari lahir.....moga panjang umuq murah rezki...selamat dari di i.s.a dari berblog hik hik hik

EdiÁ•ě said...

happi bird-day

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

HAPPY BELATED BIRTHDAY!!

Hari ini baru 14hb, belumlah Terlambat untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Lahir yang ke....???

31?

Semoga kamu akan terus ceria, Hidup penuh Berkat dan Rahmat dari Illahi. Dipanjangkan Umur dalam ketaatan kepadaNYA, Sihat WaAfiat dan dilimpahkan dengan rezeki yang baik, halal yang melimpah ruah dari sumber sumber yang kamu sendiri mungkin tak menyangkanya!! Amin.

Dan yang paling Penting, Semoga kamu akan terus menjadi seorang yang Pandai dan tidak lupa bersyukur atas apa sahaja limpahan nikmat Allah swt pada kamu sekeluarga.

Amin Ya Allah!! Selamatkanlah anakku ini Dunia dan Akhirat.

Harimau-Menaip said...

Terima kasih semua..saya tak sambut kecuali kakak saya hadiahkan bedak Dashing...kahkahkah..Jadilah. Yang penting, dia sedar bahawa adik dia ni wujud.

Buat semua yang mendoakan, terima kasih.

Ibu, saya betul2 terharu.Ya..umur dah masuk 31..sweet 31.

aizam said...

tuan senior setahun dari teman..