Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.1.09

TADIKA KEMAS TIDAK WUJUD!


Entah apa ribut yang melanda dunia blog Malaysia apabila perihal tadika KEMAS disebut-sebut. Sudahlah hangat diperkatakan, penuh penipuan pula tu. Setahu Harimau, Tadika KEMAS tidak wujud. Yang wujud adalah TABIKA!


Program pendidikan prasekolah KEMAS dikenali sebagai Taman Bimbingan Kanak-Kanak (TABIKA), untuk kanak-kanak berumur antara 4 hingga 6 tahun. Tujuannya ialah untuk menggalakkan perkembangan sosial, emosi, intelek dan fizikal di samping menyediakan asas yang kukuh kepada kanak-kanak sebelum pendidikan formal di sekolah rendah. { s.i.n.i. }
Janganlah kita diperbodohkan dengan cerita-cerita bongak macam ni. Sudah letih bangsa kita ditipu dengan cerita politik murah.

Come-on Malaysia. Den ni produk Tabika KEMAS lah.

Harimau: terima kasih kepada Cikgu Zabedah (Tabika KEMAS Taman Raja Zainal, Port Dickson tahun 1983-84)

19 comments:

kulatlapok said...

salam Bro:

Bebudak punya halpun nak dipolitikkan. Datuk Zahid ni dalam usaha nak 'mempolish'kan dirinya namun timbullak 'kebangangannya'... betul2 politik hampehhhhh

Harimau-Menaip said...

Bro.,

Habis satu Malaysia kena bongak...tak payah layan. Takkan sonang2 orang nak tutup TABIKA plak?

Ingat ni kilang kicap ko? Ni Malaysia lah..

Susah cakap ngan politikus ni.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam tok ghimau..

kalau betol takpe..ni penyelia KEMAS sendiri pon takajuit dgn kenyataan datok zahid ni..

tabika kat tempat datok zahid pon tak terjejas apa2..masih guna banguan lama..mana terbit cerita pon tak tau la...zahid dgn mat taib cepat sgt melatah..

wallahualam

Malaysian said...

Pilihan Raya Kecil P36 Kuala Terengganu Semakin Hangat!!!

Get The Latest P36 Kuala Terengganu News @
Ikutilah Berita-Berita Terkini P36 Kuala Terengganu Di

Berita-Berita Terkini P36 Kuala Terengganu

Harimau-Menaip said...

Humang aiii Ummi..Takajuit...

Malaysian...I'm on da way

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mak Cik dulu tak pergi pun tabika atau tadika.

Belum ada.

Oleh sebab nak sangat ke sekolang, menangis hari hari. Arwah Mak angkat tumpang kat darjah satu, sekoalh biasa di Ampangan, Seremba,.. Sebab cikgu tu anak saudara dia!

Jadi Mak Cik darjah satu dua kali.

Satu tumpang saja, satu yang betul betul.

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu.

Wah, kira masuk darjah satu atas sebab kroni lah ni...hehehe..

Sedingin Salju said...

ha encik, aku langsung tak masuk tabika atau tadika. Orang buta mana kenai sekolah tadika atau tabika? Dia terus darjah satu.

Hope said...

Betul! Memamg Tabika Kemas, bukan Tadika.

Anonymous said...

Apa bezanya Tadika dan Tabika?? Semuanya tempat belajar..x faham aku???????

Harimau-Menaip said...

Anonymous;

Tadika = Taman Didikan Kanak-kanak
Tabika = Taman Bimbingan Kanak2.

Ikut kepala otak hang, adakah perbezaan antara didikan dengan bimbingan?

Kalau hang kata sama, hang memang dasyat!

Harimau-Menaip said...

Anonymous;

Tadika = Taman Didikan Kanak-kanak
Tabika = Taman Bimbingan Kanak2.

Ikut kepala otak hang, adakah perbezaan antara didikan dengan bimbingan?

Kalau hang kata sama, hang memang dasyat!

Anonymous said...

Apa punya orang memang loyar buruk. Tabika dan Tadika pun jadi isu kan bodoh namanya.

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Bukan jadi isu, cuma menerangkan bahawa tiada TADIKA KEMAS.

Saya nak tanya anda, wujudkah PERODUA WISH? Tidak bukan. Yang wujud adalah TOYOTA WISH.

Jadi, wajarkah kita bercerita mengenai kerosakan gearbox PERODUA WISH sedangkan kereta itu tidak wujud?

QasehNuryz said...

eh inche rimau.ini bukan ribut..tp itu mmg isu terkini..
jgn melatah.kalau katanya letih d perbodohkan dgn politik murahan..sama lah jugak isu politik murahan bile puak yg menentang tu timbulkan isu calon BN tertelan mikropon..
2x5! penipuan jugak.
sama2 murah.

Anonymous said...

sesetengah kawasan kampung mmg TABIKA KEMAS wujud..tp org2 kmpung lg suka panggil TADIKA..sbnrnya bnda yg sama je..

Anonymous said...

Ikut sedap mulut je...otak x pakai..isi hampehh...

Anonymous said...

Jumud...dah terminum air kencing kot!

Pak Oncu said...

duo kali darjah 1,,,,,,, sah dan shohih kroni dan kaum kerabat,,, dah tua ni tak kan nak ado kroni laie kot,,,,,,,,, kokok bodorai dorai,,,,tapi,,,,,,,, sendiri jawap lah mummy oiii..............