Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.1.09

Lambaian Buat DAP (ala-ala lambaian menghalau)

DAP mengancam untuk menarik diri daripada Pakatan Rakyat sekiranya PAS masih mahu melaksanakan undang-undang hudud dan qisas jika pembangkang menerajui negara ini.{ sini }

Bila nak keluar tu Pal? Jangan lambat sangat. Kitorang pun dah nak muntah bila korang menyemak dalam Pakatan Rakyat tu. Makin lama, makin banyak songeh lak puak-puak kau ni Pal.

Pal, rasanya tak payah lah nak ugut-ugut. Kalau jantan sangat, esok sebelum Subuh DAP boleh angkat kaki. Setakat cakap, cucu sedara aku pun boleh, Pal.

Sebelum orang lain melambai pemergian DAP dari landskap politik Malaysia ni, biar Harimau dulu yang rasmi.

Babai Pal.
Babai Kit Siang.
Babi..oopss.. Babai Teresa.

14 comments:

bat8 said...

aku dok perati setiap PRU atau PRK, si Pal ni sengaja je bawak isu ini, semacam nak sabotaj Pakatan rakyat je.

Aku rasalah, si Pal ni memang talibarut UNMO la.

GOMO said...

DAP SAJA JE NAK BAGI PENGUNDI SOKONG PAS!!!
DAN CINA AKAN SOKONG PAS BILA HAL INI DITIMBULKAN DAP!!!

NI SEMUA POLITIK KOTOR!!!

ADA MAKSUD TERSIRAT!!!
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/01/kemunduran-pas-dalam-pembangunan.html

tepet said...

salam bro...

den pun baru siap buat posting pasal kapal ni.... tapi tongah hari esok baru den publish....hik hik hik

mountdweller said...

Salam Sdr.

Kepada DAP: Datangmu tidak berguna, pergimu tiada yang merana.

sayonara kata sakura.

skatype said...

pulaukan semuanya..
buang jauh2..
selamat tnggl.

Topengperak_Xinwugi® said...

Bro... aku doakan semoga Karpal Singh dan Lim Kit Siang mampus cepat-cepat... lagi lama hidup, lagi banyak wat serabut...

Harimau-Menaip said...

bat8, hang suka buat orang gelak pagi2.

Karpal talibarut UMNO? Kah kah kah...

Desperado said...

bat8....Menatang apa si PAL tu talibarut UMNO...UMNO BERSUNAT semuanya...PAL ni mana bersunat...bior botul ko..

adam said...

mau,
pal sj yg mengarut tu, aku rasa LKS ok. pal yg kena keluar PR sebenarnya bukan DAP

adam

fital said...

aku ingat Karpal dan LKS ni kalau mati baling kat harimau pun,harimau tak nak makan sebab daging dia penuh dengan racun. Bahaya orang macam ni buat kawan, habis diracunnya.

Anonymous said...

desperado

mana tau Pal bersunat ke tidak? nko tau rahsia Pal yang kami tak tahu ekk...hehehe

bat8

Pok Nik Klate said...

Janganlah dok ambil hati sangat dengan Karpal tu..esok lusa jalan le dia. Bila DAP nak keluar Pakatan? Pemimpin dia dah dah seronok sangat jadi exco, ketua menteri..

Engkau ni bodoh betul lah Karpal. Mana boleh keluar Pakatan Rakyat. Elaun KM, Exco sapa nak bayar??? Ini le gamaknya kata2 Lim Guan Eng

Sedingin Salju said...

Ni tok gajah, sebelum apa-apa, nak tanya sat. Pasai pa pagi tadi, tak boleh masuk blog ni? Apa hang dah bikin? Kuncikah?

Alahai, kapai laut kata nak keluaq PR? Tak palah kapai laut, ikut suka hati hanglah. Hang ni buat huru dan hara sajalah.

Harimau-Menaip said...

Sedingin Salju...

Blog ni ke? Tak kunci pun. pintu sentiasa terbuka..