Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

14.1.09

Cit Ptuih!


Azman : Alhamdulillah

Harimau : Kenapa Man.

Azman : Kita akhirnya berganding-bahu nak boikot barangan Amerika dengan Israel. Aku dah lama boikot TV3. Utusan tu, aku berhenti beli je.

Harimau : Ooohh...Tu yang kau Alhamdulillah tu. Baguslah.

Azman : La ...aku Alhamdulillah bukan sebab tu..

Harimau : Habis tu?

Azman : Aku bersyukur sebab Magnum, Sports Toto dengan Da Ma Cai bukan syarikat Israel. Bolehlah aku tembak no. favourite aku petang ni..Alhamdulillah sungguh aku. Tu kira income sampingan tu beb.

Harimau : Ptuiihh!

9 comments:

~PakKaramu~ said...

Salam

ludah yang bermakna besar

mountdweller said...

Income sampingan? Kalau Israel atau Amerika yang tembak, kira oklah lagi sebab itu hanya tembakan di dunia. Tetapi sekiranya Allah yang menembak, di dunia tidak selamat di akhiran terseksa.

Aboo said...

Bro RImau!

Harapnya ludah itu kena ke muka Bro Azman kita...hahaha!

Roger!

Sedingin Salju said...

Oh, tikam ekoklah tu. Nilah dajai.

Cruel Angel said...

jangan... tutup magnum toto da ma chai...

idup tanpa tujuan!

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Apa khabar sekarang?

Ada yang tak kena dengan si polan tu. Kesian..

GOMO said...

HWA..HWA...HWA...
BEST BRO...
TIKAM JANGAN TAK TIKAM!!!

BILA LAH NAK HILANG EKOR NI KAT TANAH MELAYU???

Harimau-Menaip said...

Ludah tu hampir mengena tapi dia berjaya elak...hehehe..

Waalaikumussalam Ibu..Saya sihat. Yang tak sihat tu si Azman tu..hehe

fazemy said...

Hek eleh..