Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

8.1.09

Corat-coret : PDRM Maju Setapak Lagi







Tahniah kepada PDRM kerana maju setapak lagi dengan meningkatkan 'martabat' dan keupayaan dengan menggunakan kereta peronda berkuasa tinggi. Ini bermakna, Harimau terpaksa minta maaf sebab selalu gelakkan polis yang meronda guna Perodua Kancil. Yalah, perompak paling bangang pun pakai Perdana V6, macamana Kancil nak kejar? Sekarang, tidak lagi...

11 comments:

F.A.Z.R.U.L.L.S said...

Salam Tuan,

Nampaknya kaki lumba kereta akan berusaha dengan lebih gigih menaik taraf kereta mereka dengan menanbah turbo atau NOS untuk lebih laju dari Kereta polis evo ini.. kemungkinan akan menyumbangkan meningkatnya kemalangan maut kelak...

entahlahhh...

nong_Justina T said...

Ya..Tahniah kepada PDRM.
Sekurang2nya merasa juga kereta berkuasa tinggi..

Kalau perompak sekarang ni da elit. Kancil tak main.Perompak pakai kancil tu perompak kaki lima ja.

Jadi sekurang2nya ada juga perubahan dalam setiap kemudahan pihak berkuasa..

Sedingin Salju said...

ya, tahniah sekalung buat depa tu encik.

melayuangkat said...

Assalamualaikum Anakku Harimau,

Bagaimana menaip dengan keadaan hati yang menggelegak marah kat Yahudi laknat tu? Sempat jugak post gambar kereta cantik cantik PDRM ni.

Mak Cik pun tak baca cerita mereka beli kereta baru ini. Baguslah. Pada Mak Cik apa yang baik untuk kita semua itu baguslah...Kita kena maju ke hadapan...

mountdweller said...

ha.. pemandunya pun mestilah secekap dan seberani kereta. Kalau tidak roboh rumah orang nanti kena langgar!

Anonymous said...

Pak Rimau;

Dengan punya kereta berkuasa tinggi, peru juga tingkatkan tahap penguasaan cara memandu.

Lagi satu, dengan Kancil tak semisti tak boleh kejar pesalah2. Sebab polis patut ada sistem komunikasi yang berkesan untuk buat sekatan jalan.

Saya dudok di Eropah & US/Kanada agak lama - satu dekad, polis di sana pun ada yang pakai basikal/berkuda/roller-skate pun ada, tetapi pemantauan mereka effective. Jadi, sama ada pemantauan berkesan tidak tertumpu pada EVO; sikap dan teknik kepolisian.


MRSM Kalae Chepo 66/73

Master Yoda said...

Salam Tok Rimau,

Hahaha, klu polis pakai evo...perompak kene pakai lambogini la plak....

Apepon,tahniah la ye kerana upgrade

.. LouDnesS.. said...

pergh...mengancam tu...baru le penyangak pikiaq 2 X kalau nak gi menyamun...ehmmm....

Anonymous said...

asalamualaikumwarahmatullah..
tahniah kepada pdrm kerana anda tidak patriotik...mana pak yid umno yang dok hentam kerajaan perak pakai camry..mitsubshi kereta nasional ker

EdiÁ•ě said...

wow

saya pun nak jadi polis la macam ini!

HeaVen eYe said...

baru lah semangat polis meronda tiap malam, siap boleh show off keta...