Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

26.1.09

Perkhabaran Dari Angin

"Saya menerima sms daripada rakan menggelarkan dirinya WIP bahawa Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin, Datuk Fakir Adam dan Datuk Hamdi akan keluar UMNO dan Barisan Nasional (BN) untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat" (PKR). { sini }

9 comments:

Kerajaan Rakyat said...

Salam saudara Harimau,

Walau disorok, warna belang saudara semakin terserlah. Baguslah...!!!!

Salam takzim

Harimau-Menaip said...

Tuan, ini yang buat saya tak senang duduk..

Percayalah Tuan...saya memang neutral.

Bukan duduk kat A, atau Kat B, apatahlagi AB.

Kalau Abby Abadi tu lainlah cerita..

NOBISHA said...

Saya setuju. Elok jangan duduk di A, B atau AB. Duduk saja di C! hahaha

Harimau-Menaip said...

Kah kah kah...Betul Tuan Nobisha..Demokrasi lah katakan...

MUMMY ROKIAH said...

Kita akan lihat selepas ini PKR akan menarik mereka yg berpengaruh dalam masyarakat seperti bekas-bekas Setiusaha Politik, Setiausaha-setiusaha khas wakil rakyat yg keciwa dgn pemimpin mereka dahulu untuk menyertai pembangkang.
Walaupun mereka bukan wakil rakyat tetapi mereka berpengaruh di kalangan masyarakat, apabila tiba pilihanraya kelak UMNO akan menoleh kebelaknag tanpa ada sokongan lagi.

F.A.Z.R.U.L.L.S said...

Salam Tuan,

Kalau macam tu separuh dari yang dok ada ni hati mereka dah beralih... sebab apa?

Harimau-Menaip said...

Tuan Fazrull,

Saya rasa, UMNO semakin lama semakin elit dan bersifat bangsawan manakala PKR bersifat down-to-earth.

Mungkin..

Mummy, sukar untuk membunuh UMNO...UMNO bukan sehari dua bergelumang dalam politik...dan kebanyakan nama besar dalam PR adalah dari UMNO juga..

Sedingin Salju said...

Oh itulah habaq angin no?

Anonymous said...

Mungkin benar susah membunuh UMNO..kerana mereka akan gunakan sepenuhnya jentera kerajaan spt polis, fru, kementerian2 dan jabatan untuk membantu mereka dan berjuta2 rm diperuntuk untuk merasuah pengundi..tektik bacul UMNO ini terbukti tepat sampaikan beribu2 polis dikerah setiapkali prk atau event PR..