Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

31.1.09

Tabik Spring Buat Erdogan

kemaskini 10.00 am: Dengarkah kita bahasa yang digunakan Erdogan? Ia Bahasa Turki. Apakah beliau hilang kehebatannya jika tidak berbahasa Inggeris? Harimau pasti beliau hebat berbahasa Inggeris sejajar dengan status Turki yang sebaris dengan negara-negara Eropah tetapi memilih untuk berbicara dalam bahasa Turki. Tidakkah Malaysia mahu belajar sesuatu?


Dalam detik paling dramatik yang jarang berlaku pada forum dunia itu, Erdogan berjalan keluar melintasi Peres dan Setiausaha Agung PBB { sini }

Forum dunia itu dihadiri oleh anjing-anjing PBB maka tidak hairanlah apabila seorang manusia naik berang melihat dan mendengar telatah anjing-anjing PBB yang berat sebelah terhadap isu pengeboman Gaza. Siapa manusia yang bernama Erdogan? Klik sini untuk mengenali beliau.

Walaupun tindakan beliau itu mudah dan ringkas, namun impaknya terhadap persepsi Dunia dalam mentafsirkan kemarahan umat Islam mungkin berubah. Barulah PBB tahu bahawa umat Islam amat serius dalam menentang keganasan Israel terhadap Palestin.

Kita asyik membantah dengan perarakan dan demonstrasi, apakata kita berarak untuk memberi sokongan kepada pemimpin berani seperti Erdogan? Berarak ke mana ? Kedutaan Turki mungkin?

KEDUTAAN TURKI
Alamat : 118, Jalan U Thant,
55000 – Kuala Lumpur.
Telefon : 03-4257 2225, 03-4257 2226
Faks : 03-4257 2227
Email : turkbe.tm.net

Tabik spring buat Erdogan!

7 comments:

Tai said...

Ha, aku sokong dia ni. Bagus. macam tu yang kita mau.

Anonymous said...

mari ambil semangat dia...hidup islam ...hidup erdogan..."perasaan takut akan membuatkan engkau tidak dapat melangkah walau satu tapak"-cerdik pandai.renungkan umat islam semua.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau yang menaip bukan sebarang yang ditaip,

Bagaimana cuti hujung minggu ini?

Mak Cik pun tabik Spring buat Mr. Erdogan ini!!

"Thank you Mr. Erdogan"

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu.

Hujung minggu macam biasa. Mengemas apa yang patut.

Saya pun berterima kasih dengan keberanian Erdogan. Dia cakap dan dia bikin.

Unknown said...

Inilah pemimpin yang dibutuhi oleh umat Islam sedunia. Sekarang yang saya nampak hanya 2 orang sahaja ia itu beliau dan Presiden Iran. En Ahmanajed.

Harimau-Menaip said...

Pandangan Tuan Mountdweller sama dengan saya.

iam_khufu said...

Saya hormat dia dari segi kepimpinan dan perjuangannya yang berteraskan islam. Kita di Malaysia ni tak perlu sangat nak mendewakan bahasa inggeris sedangkan tanpa bahasa inggeris pun pemimpin boleh berucap di Persidangan dunia. Lihat sahaja Erdogan, Ahmadenejad(yang berucap di sebuah Universiti di US dulu Tapi saya tak ingat bila) dan beberapa pemimpin dunia yang lain. Walaubagaimanapun saya tidak menidakkan keperluan kita untuk mengetahui bahasa lain.